رئيس پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي ايلام گفت: رشد فرآيند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي در واقع بخشي از روند نگران كننده تاثير فناوري هاي روز بر كاهش توجه رانندگان است .
کد خبر: ۲۰۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 29 March 2016

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي ايلام گفت: رشد فرآيند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي در واقع بخشي از روند نگران كننده تاثير فناوري هاي روز بر كاهش توجه رانندگان است .

به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ"نوراله خادم"اظهار داشت: تلفن همراه ابزاري بسيار مفيد براي افراد به منظور اطلاع رساني سريع و به موقع است، آن هم زماني كه در مخمصه يا حادثه گرفتار شده باشند.

وي افزود:اما اگر همين وسيله مفيد هنگام رانندگي استفاده شود توجه رانندگان را از كار اصلي خود كه همانا رانندگي است باز مي دارد و قدرت مهارت و عكس العمل مناسب و سريع را از آنان مي گيرد.

وي با بيان اينكه ارسال پيامك و يا خواندن پيامك با تلفن همراه در هنگام رانندگي بسيار خطرناك تر از صحبت كردن با تلفن همراه است اضافه كرد :راننده اي كه هنگام رانندگي اقدام به چنين عملي مي نمايد تمام حواس او به صحنه تلفن متمركز مي شود و به رانندگي خود توجهي نمي كند .

سرهنگ "خادم"تصريح کرد : صحبت كردن با تلفن همراه نيز از گفت و گو با سرنشينان خودرو خطرناكتر است زيرا سرنشينان خودرو صحبت هاي خود را بر اساس شرايط رانندگي تنظيم ميكنند و به راننده نسبت به اتفاقات قريب الوقوع هشدار مي دهند اما در گفت و گو با تلفن همراه چنين نيست ، به همين علت است راننده اي كه هنگام رانندگي با تلفن همراه صحبت مي كند تمركز ندارد .

وي افزود :در بررسي هاي بعمل آمده استفاده از تلفن همراه در بين آقايان بيشتر از خانم هاست و در ارسال پيامك خانم ها جلوتر از آقايان هستند ،و يكي از علت هاي افزايش تصادفات در اثر تلفن همراه القاي هيجانات كاذب فرد راننده است .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام در پايان گفت:برهمين اساس طبق قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي استفاده از تلفن همراه ويا وسايل ارتباطي مشابه در هنگام رانندگي در شهرهاي بزرگ ومراكز استانها 1000000ريال ودر ساير شهرها 800000ریال پيش بيني شده است.

حوادث رانندگي، حاصل تخلفات رانندگي

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت:تصادف به‌عنوان رخدادي نادر ،غيرقابل پيش‌بيني و خارج از کنترل انسان و يا همان راننده است .

سرهنگ "نوراله خادم" در گفت و گو با خبرنگار ما،گفت: اگر يک راننده اصول رانندگي را رعايت کند نه تنها خودش سود آن را مي‌برد بلکه تمام سيستم ايمني از آن بهره‌مند مي‌شوند.

وي عنوان كرد: اولين اولويت در اجتناب از خطر و ساده‌ترين کار اين است که هيچ‌گاه مقصر نباشيم و با رعايت قوانين ترافيکي تا حد زيادي مي‌توانيم اين کار را انجام دهيم.

سرهنگ "خادم" با اشاره به سوانح رانندگي در معابر درون و برون شهري در نوروز گفت: اگر افزايش سرعت را در کم خطر‌ترين قسمت‌هاي سفر متمرکز کنيم مي‌توانيم با کمترين ميزان افزايش خطر، سرعت متوسط سفر را بالاتر ببريم.

وي افزود: سرعت بالاتر موجب افزايش خطر تصادف مي‌شود و اگر تصادفي رخ دهد، شدت جراحات به‌طور شديد با ميزان سرعت افزايش مي‌يابد.

اين مقام مسئول ادامه داد : به‌طور کلي‌تر، رانندگي ايمن و مودبانه، موجب ترويج رفتار مشابه در ديگران مي‌شود.

سرهنگ خادم در پايان گفت: راننده‌اي که خطر را براي خودش کاهش مي‌دهد سهم بزرگ و مهمي در کاهش حوداث رانندگي در سطح کشور داراست و به‌ياد داشته باشيد که رانندگي ايمن توسط شما براي ديگران نيز به اندازه خودتان سودمند است.

سرعت غيرمجاز عامل اصلي تصادفات رانندگي است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام سرعت غيرمجاز را عامل اصلي تصادفات رانندگي دانست.

سرهنگ "نورالله خادم " ، دراين باره گفت:سوانح ترافيکي مقوله اي پيچيده و از مشکلات مهم مرتبط با سلامت در جوامع بشري است و مفهوم سلامت در زندگي بشر امروزي گسترده تر شده و تنها به فقدان ناتواني ،بيمار نبودن و پيشگيري از مرگ محدود نمي شود.

وي سرعت غير مجازرا يكي از علل اصلي حوادث رانندگي دانست واظهار داشت:چنانچه رانندگان عزيز در هنگام رانندگي در معابر درون و برون شهري با سرعت مجاز و مطمئن حركت نمايند بسياري از حوادث رانندگي و ترافيكي كاهش مي يابد.

اين مسئول انتظامي درادامه گفت:اكثر رانندگان محدوديت سرعت را در روستاها ويا شهرهاي كوچك رعايت نمي كنندو تحت تاثير رانندگي ديگران سرعت خود را بالا مي برند وچنين تصور مي کنند که سرعت بالا موضوع مهمي نيست .

سرهنگ خادم با اشاره به اينکه در بيشتر کشورهاي توسعه يافته مهمترين شيوه براي کاهش تصادفات ، اجراي شديد و محکم محدوديت هاي سرعت است گفت: با اجراي قوانين مربوط به محدوديت سرعت مي توان از 90 درصد تصادفات پيشگيري کرد .

رييس پليس راهنمايي ورانندگي استان ايلام خاطرنشان کرد:عدم استفاده از کلاه ايمني موتورسيکلت سواران ، سرعت و سبقت غير مجاز ، عدم فاصله ايمني با خودروي جلويي ،عدم رعايت حق تقدم و انحراف به چپ از جمله عوامل مهم ديگر در تصادفات است.

وي اظهار داشت:آگاهي ايمني در مورد ترافيک از همان دوران کودکي شروع تا کودکان و دانش آموزان از همان کودکي با فرهنگ ايمني ترافيک آشنا شده و به يک عادت تبديل شود.

وي اضافه کرد:در کشور ما سالانه حدود 20 هزار نفر به علت سوانح ترافيکي جان مي بازند و بسيار بيشتر از اين رقم دچار ناتواني و معلوليت جسمي مي شوند که ريشه اصلي اين نوع مرگ و مير ها سرعت غيرمجاز دررانندگي است.

سرهنگ خادم ضمن توصيه به رانندگان گفت:رانندگان توجه نمايند كه هرگز نبايستي كمبود وقت خود را با سرعت غير مجاز جبران نمايند ودر هنگام رانندگي از حركت با سرعت غير مجاز و غير مطمئن اجتناب کنند تا در سايه رعايت مقررات شاهد انجام سفرهاي خوش وكم حادثه اي در سطح استان باشيم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار