سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از کارگاه‌های تولید صنایع دستی در این استان خبر داد
کد خبر: ۲۰۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 30 March 2016

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از کارگاه‌های تولید صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛حمید بختیاری اظهار کرد: ۳۳ رشته فعال صنایع دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، سفال، صنایع چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و ... در استان وجود دارد که این رشته ها در ۴۵ کارگاه فعال استان با حضور ۵۷۰ نفر صنعتگتر فعال دارای کارت شناسایی در حال تولید است.

وی افزود: در این کارگاه‌ها ضمن عرضه انواع صنایع دستی استان ایلام شامل گلیم ساده و نقش برجسته، حصیر، جاجیم، معرق و منبت، لباس‌های محلی، چیت، چاقوسازی سنتی و صنایع چرم دستی، گردشگران و مهمانان نوروزی با نحوه تولید سنتی این صنایع نیز آشنا می‌شوند.

بختیاری اضافه کرد: طرح بازدید گردشگران و مهمانان نوروزی از این کارگاه‌ها در ایام نوروز از سوی ستاد تسهیلات سفر برنامه‌ریزی شده و مسافران و علاقمندان مشاغل مرتبط با صنایع دستی در این ایام از ۱۴ کارگاه تولید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق مختلف این استان دیدن می‌کنند.

سرپرست معاونت صنایع دستی، استان با اشاره به حضور و بازدید گردشگران از این کارگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران استان به صورت زنده اقدام به تولید برخی صنایع دستی و هنرهای بومی محلی در این کارگاه‌ها می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی گردشگران و مسافران نوروزی استان با تکنیک و فرهنگ تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی منطقه و همچنین معرفی و شناساندن این صنایع دستی ارزشمند عنوان کرد./ف

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار