در خجسته سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) دو پایگاه اورژانس شهری خیرساز در شهرستان دزفول با صرف اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال راه اندازی شدند.
کد خبر: ۲۰۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 31 March 2016
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از این پایگاه های اورژانس شهری در روستای شهید محمدمنتظری دزفول با اشاره به چالش های حوزه بهداشت و درمان گفت:باید برنامه های مدونی در حوزه بهداشت ، درمان ، آموزش و پژوهش در دزفول عملی شود تا شهرهای شمال خوزستان به مرکز سطح 3 ارتقاء یابند و خدمات فوق تخصصی در این شهرها راه اندازی شود.

یوسف پریدار با بیان اینکه بیمارستان 425 تختخوابی دزفول جوابگوی نیازهای بهداشتی درمانی شمال خوزستان نمی باشد گفت:در جریان سفر وزیر بهداشت به استان خوزستان و با توجه به تعداد تخت های بیمارستانی و اشغال 100 درصد تخت های این بیمارستان و ارایه خدمات درمانی به بیماران شهرها و استان های همجوار مجوز ساخت یک بیمارستان در دزفول اخذ شد که در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد با طراح بیمارستان هستیم تا شش ماه آینده کلنگ زنی شود.

وی افزود:با احداث این بیمارستان زیرساخت لازم برای ارتقای حوزه بهداشت ودرمان در دزفول فراهم خواهد شد که امیدواریم در مدت سه تا پنج سال به مرحله بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در مناطق صعب العبور نیز اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه خدمات رسانی اورژانس به مناطق محروم دزفول بسیار دشوار بود با پیگیری انجام شده اورژانس هوایی فعال شد و از مردادماه پارسال تاکنون 45 ماموریت موفقیت آمیز توسط اورژانس هوایی دزفول انجام شد که عمده این ماموریت ها برای نجات مادران باردار بودند.

پریدار افزود:با توجه به اینکه در شمال خوزستان و تا مرز عراق و در محدوده شهرستان شوش جاده های حادثه خیز بسیاری وجود دارد و در کمترین زمان ممکن باید اورژانس بر بالین بیمار حضور یابد لذا تجهیز اورژانس شهری و جاده ای این منطقه برای ارائه خدمات بهتر ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک خیرین بتوان شمال خوزستان را به قطب علمی مطرحی برای ارائه خدمات وق تخصصی و تخصصی در منطقه و حتی کشور تبدیل کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:بخش مرکزی دزفول با 110 هزار نفر جمعیت تنها یک درمانگاه در شهر امام دارد که به دلیل کمبود امکانات شاهد مرگ چندین نفر از شهروندان در این بخش بوده ایم.

عباس پاپی زاد افزود:در شورای عالی محیط زیست با حضور ریاست جمهوری که تنها نماینده حاضر در این شورا نماینده دزفول می باشد مجوز احداث بیمارستان 64 تختخوابی در دزفول اخذ شد که باید خیرین برای ساخت این بیمارستان ورود کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت خیرین بتوان از این بخش محرومیت زدایی کرد .

وی افزود:بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تنها بیمارستانی است که بدون مشارکت خیرین در دزفول ساخته می شود .

شهردار دزفول نیز در این آیین گفت:شهرداری دزفول علاوه بر ارائه خدمات شهری مجوزهای لازم را برای احداث این پایگاه اورژانس صادر کرده است و زمین این دو پایگاه نیز توسط شورای شهر و شهرداری های مربوطه تامین شده است که با مشارکت خیر ساخته شد.

محمدرضا کرمی نژاد خواستار ورود خیرین برای ساخت یک پایگاه اورژانس شهری در کمربندی غرب و بلوار ملاصدار شد .

وی به مشارکت شهرداری در حمایت از بیماران سرطانی جهت واگذاری زمین اشاره کرد و گفت:شهرداری دزفول برای حمایت از بیماران قطع نخاعی نیز زمین واگذار می کند .

شهردار دزفول ابراز امیدواری کرد در سال جدید با احداث کمربندی در دزفول شاهد کاهش ترافیک ، دفع آبهای سطحی ،زیباسازی شهری و توسعه گردشگری در این شهر باشیم.

وی از نماینده دزفول خواست در سال اقدام و عمل تلاش بیشتری برای ارتقای شهر دزفول داشته باشد.

فریدون غلامی رییس شورای اسلامی روستای محمد منتظری دزفول نیز گفت:روستای منتظری بالاترین ایثارگر را در منطقه دارد که باید برای حل مشکل زهکش،امنیت اورژانس،آسفالت و ایمنی چهارراه اقدام کرد.

کاظم اردو مدیر عامل مجمع خیرین سلامت دزفول نیز گفت:زمین این دو پایگاه اورژانس شهری از سوی دولت ، شورای شهر و شهرداری دزفول تامین شده و خیر نیز با صرف اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال آن ها را ساخته است.

اردو اظهار کرد:چندین پایگاه اورژانس و پایگاه بهداشتی در نقاط مختلف دزفول توسط خیرین در حال ساخت است که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند.

در این آیین از غلامحسین زاده دباغ خیر حوزه سلامت دزفول به پاس ساخت این دو پایگاه اورژانس تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار