به همت مؤسسه خیریه عقیله بنی‌هاشم، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرلنگه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن، مراسم ازدواج 6 زوج جوان در بندرلنگه برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 31 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عصرامروز به همت مؤسسه خیریه عقیله بنی‌هاشم، شهرداری و شورای اسلامی بندرلنگه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و هفته زن، مراسم ازدواج 6 زوج جوان در عمارت تاریخی "فکری" با حضور فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم و مسئولین برگزار شد.

به همت مؤسسه خیریه عقیله بنی‌هاشم، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرلنگه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن، مراسم ازدواج 6 زوج جوان در بندرلنگه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه عصرامروز به همت مؤسسه خیریه عقیله بنی‌هاشم، شهرداری و شورای اسلامی بندرلنگه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و هفته زن، مراسم ازدواج 6 زوج جوان در عمارت تاریخی "فکری" با حضور فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم و مسئولین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن فقیهی امام جمعه موقت بندرلنگه اظهار داشت: ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و به‌عنوان عاملی اساسی برای زوجیت و همدلی دو جوان و زمینه بالندگی و پیشرفت همسران به شمار می‌آید و انسان‌ها می‌توانند در سایه اندیشه و ایمان واقعی و در پناه زوجیتی شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی چیره شوند.

وی اضافه کرد: زوج‌ها می‌توانند با یکدیگر از وادی‌های شکست، مصمّم و استوار عبور نمایند به همین دلیل، متفکران اخلاقی و حقوقی جوامع بشری در صدد برآمده‌اند تا بر استحکام این کانون بی‌فزایند و ازدواج، این سنّت تغییرناپذیر الهی را در جامعه، هرچه بیشتر تقویت کنند تا انسان‌ها ازدواج را، که یک نیاز فطری و طبیعی نه‌تنها برای انسان‌ها، بلکه حتی در میان دیگر موجودات نیز به شکل‌های گوناگون وجود دارد.

امام جمعه موقت بندرلنگه تصریح کرد: ساختار ازدواج و سن آن در جوامع با همدیگر متفاوت است و در واقع، هر جامعه‌ای با توجه به سبک زندگی و نظام فرهنگی خود، شیوه‌ها و روش‌های خاصی در زوجیت به‌وجود آورده است. این امر در فرهنگ اسلامی نیز مورد توجه ویژه بوده است، بخصوص توصیه گردیده که ازدواج در زمان مناسب آن انجام گیرد تا برکات معنوی، روانی، تربیتی و اجتماعی بیشتری نصیب همسران جوان گردد.

فقیهی در ادامه با اشاره به مزایایی ازدواج‌های دست‌جمعی گفت: کم‌هزینه‌ترین و به‌صرفه‌ترین نوع ازدواج‌ها است و گاهاً جوانان بضاعت مالی را برای تن ندادن به ازدواج بیان می‌کنند که با این نوع ازدواج‌ها دیگر بهانه‌ای باقی نمی‌ماند و این خود یک کار خیر و باارزش است و خیرین بهتر است در این زمینه ورود کنند.

وی در پایان با اشاره به میلاد پرخیر و برکت حضرت فاطمه(س) گفت: از برکات و آثار وجودی آن حضرت، بیش از یک هزار سال می‌گذرد و میلیون‌ها انسان در هر شبانه‌روز با استمداد از شخصیت معنوی آن بزرگوار به پیشگاه خداوند، توسل می‌جویند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
ازدواج دسته جمعی زیاد جمله جالبی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار