رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان از تعطیلی 2 هزار و 778 ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر همدان خبر داد و گفت: واحد کنترل ساخت‌وساز شهرداری همدان در سال گذشته از 778 ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده قانونی شهر جلوگیری کرده به‌‎طوریکه این اقدام موجب تعطیلی کار این ساخت‌وسازها شده است.
کد خبر: ۲۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 04 April 2016

رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان از تعطیلی 2 هزار و 778 ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر همدان خبر داد و گفت: واحد کنترل ساخت‌وساز شهرداری همدان در سال گذشته از 778 ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده قانونی شهر جلوگیری کرده به‌طوریکه این اقدام موجب تعطیلی کار این ساخت‌وسازها شده است.

به گزارش ایسنا،"بابک اسدی" اظهار کرد: سال گذشته در زمینه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نواحی چهارگانه همدان، 28 مورد جمع‌آوری اطاقک، 82 مورد جمع‌آوری سازه سبک غیرقانونی و 2 هزار و 245 مورد ضبط ادوات و لوازم غیرقانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 937 اخطاریه در 11 ماهه سال 94 صادر شده است، افزود: 180 مورد لودرزنی و سنگ چینی، 2 هزار و 778 مورد تعطیلی کار و 101 توقیف ماشین و تخلیه مصالح صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات واحد کنترل و نظارت شهرداری همدان عنوان کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص کاربری اراضی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری‌ها، رعایت اصول فنی و شهرسازی و بهداشتی، عواقب ساخت غیراصولی و فاقد استحکام بنا و بدون ایمنی از جمله اقدامات انجام شده توسط واحد کنترل و نظارت شهرداری همدان است.

اسدی پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز یکی دیگر از اقدامات این واحد دانست و گفت: بازدید از ساختمان‌های در حال احداث و گشت‌زنی مستمر در شهر و اراضی حاشیه به منظور ممانعت از عملیات ساختمانی بدون مجوز، شناسایی زمین‌خواران و بنگاه‌های غیرمجاز املاک که اقدام به تغییر کاربری و خرید و فروش غیرمجاز اراضی می‌کنند و معرفی آنها به مراجع قانونی، انعکاس تخلفات به مراجع قانونی در رابطه با تصرفات و تفکیک‌های غیرمجاز، رسیدگی به شکایات و گزارش‌های واصله مردمی در رابطه با ساخت‌وساز بدون مجوز یا مغایر پروانه و فاقد استحکام بنا، ایجاد بستر مناسبی پیرامون جلوگیری از ارائه خدمات آب و برق و گاز و مخابرات به واحدهای احداثی غیرمجاز در مناطق فاقد طرح شهرسازی و صدور اخطاریه و تکمیل پرونده برای تخلفات ساختمانی در سال گذشته صورت گرفته است.

رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان با اشاره به اجرای ضوابط قانونی توسط این اداره، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 937 اخطاریه توسط واحد کنترل و نظارت شهرداری در مناطق چهارگانه همدان صادر شد این درحالیست که در مدت مشابه سال 93، هزار و 843 مورد اخطاریه صادر شده بود.

وی با بیان اینکه میزان تعطیلی کار در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش یافته است، عنوان کرد: در 11 ماهه سال 94، 2 هزار و 778 ساخت‌وساز غیرمجاز تعطیل شده که در سال 93 این اقدام 2هزار و 266 مورد بوده است.

اسدی با اشاره به اینکه اداره اجرائیات، کنترل و نظارت مجری رفع سدمعابر عمومی است، بیان کرد: در این راستا 28 دستگاه خودروی وانت بار توقیف شده است و هزار و 78 باسکول و ترازو، 78 طبق و میز و سینی، 75 چرخ طحافی و فرغون و میز آهنی، هزار و 99 قلم پوشاک، 3هزار و 899 قلم میوه و سبزیجات، 890 قلم اجناس متفرقه در 11 ماهه سال گذشته جمع‌آوری شده است.

وی راه‌اندازی گشت کنترل ساخت‌وسازها در باغات(پلیس باغات) و تجهیز آن به چهار دستگاه موتورسیکلت، تجهیز خودروهای گشت به چراغ گردان، استفاده نیروهای گشت پلیس ساختمان از لباس فرم مناسب و یکدست و کلاه ایمنی قهوه‌ای رنگ، افزایش تعداد خودروهای گشت پلیس ساختمان و رفع سدمعبر، تشکیل و راه‌اندازی واحد روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی و تعامل بیشتر با شهروندان و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را از دیگر اقدامات این اداره دانست


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار