شهرداری تهران تلویحا پذیرفته که مهندسی اشتباه حمل و نقل در تهران یکی از عوامل ایجاد تصادفات منجر به فوت و جرح در تهران بوده و با اصلاح برخی از معابر و خیابانها، میزان تلفات مردمی کم شده است.
کد خبر: ۲۰۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 04 April 2016
دیر زمانی است عنوان می شود سه عامل انسان، وسیله نقلیه و راه، عامل ایجاد تصادفات رانندگی هستند. در این میان، سوای رفتار اشتباه و غیرقابل توجیه برخی رانندگان در شهرها که جان را به لب همه می رسانند، دو عامل دیگر، یعنی خودروسازان و مسئولان ایجاد بستر ترافیکی، هرگز نپذیرفته بودند نقش آنها در تلفات و تصادفات رانندگی، چیست.

شهرداری تهران اعلام کرد با اصلاح مهندسی خیابانها و معابر از شدت تصادفات و میزان تلفات رانندگی کم شده. به بیان دیگر، رابطه مستقیمی بین میزان تصادفات و تلفات رانندگی با وضعیت خیابان کشی در تهران وجود دارد.

در این رابطه شهردار منطقه 8 تهران، از کاهش تلفات ترافیکی در معابر شرق تهران در سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93 خبر داد.

بهمن نوری گفت: با توجه به اقدامات ترافیکی و اصلاحات هندسی در سطح محدوده، از جمله نصب دور برگردان در چهارراه تهرانپارس، علائم ترافیکی و... شاهد کاهش چشمگیر تلفات ترافیکی در معابر شرق پایتخت در سال 94 بودیم.

او گفت: بر همین اساس آمار فوت شدگان حوادث رانندگی در سال 93؛ 12 نفر اعلام شده که این تعداد در سال 94 به 7 نفر کاهش پیدا کرد.

مهندس نوری گفت: همچنین خسارت دیدگان در سال 93؛ 414 نفر و در سال 94؛ 275 نفر و خسارت دیدگان ناشی از حوادث رانندگی از 1138 در سال 93 به 585 نفر تقلیل پیدا کرده است.

انتظار می رود روند مناسب و منطقی اصلاح ساختار معابر و خیابانهای تهران، ادامه یافته و باعث ایمنی بیشتر حمل و نقل درون شهری در این ابرشهر بزرگ کشور شود. البته در صورت اصلاح رفتار رانندگان متخلف (عامل انسانی) و ایمن سازی و استاندارد کردن خودروها (عامل خودرو) قطعا میزان تلفات رانندگی در شهرها و جاده های بین شهری کاهش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار