شهردار اصفهان در نشست با خبرنگاران:
تابناک:کار در شهرداری به سبب اینکه هم درآمد و نیز هزینه را توامان دارد کار سختی است . اما با این وجود در حوزه مبارزه با فساد هم پیشگیری کردیم که با سر و صدا بود و هم برخورد داشتیم که بی سر و صدا بود.
کد خبر: ۲۰۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 05 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، مهدی جمالی نژاد ظهر سه شنبه در نخستین نشست خبری سال 95 با اشاره به تبدیل رویکرد شهرداری ها از خدماتی به اجتماعی در سال های اخیر اظهار داشت: رویکرد ما تبدیل این روند به شهرداری های دانایی محور است.

وی افزود: تبدیل این رویکرد یک پارادایم در کشور خواهد بود که هرچند شاید در این راه موفق هم نشوم اما می خواهیم در این مسیر حرکت کنیم.

شهردار اصفهان تصریح داشت: شهری که کلیدواژه های آن جایگاه رفیع نخبگان،شهر دوستدار طبیعت، محیط زیست است که یک مکتب جدید در شهرداری اصفهان رقم می زنیم.

وی ادامه داد: نطفه مکتب جدید در شهرداری بسته شده است و امیدواریم دوستان هم کمک کنند.

جمالی نژاد با بیان اینکه اصفهان باید به شهرخلاق دانایی محور تبدیل شودگفت: سال 95 در اصفهان سال فرهنگ و هنر است.

وی افزود: اتمسفر شهر باید فرهنگی هنری باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان باید تبادلات جهانی داشته و با دیگر شهرهای خلاق جهان ارتباط داشته باشد.

**هدفم از مصاحبه های متعدد در رسانه ها تبیین گفتمان جدید اصفهان است

شهردار اصفهان همچنین در خصوص برخی انتقادات به وی برای مصاحبه های متعدد در رسانه ها گفت: تبیین گفتمان اصفهان هدف من از این مصاحبه ها بوده است که باید کم کم این گفتمان برای شهروندان بیان شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بدانیم چه می خواهیم بکنیم باید در ابتدا نظریه پردازی شود که در این راستا نشست های علمی مظلومانه ای در اصفهان برگزار شد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در شهر خلاق اصفهان حمل و نقل غیرموتوری با تحول روبرو خواهد شد،گفت: کمپین بسیار قوی در این زمینه راه اندازی خواهد شد که رفت و آمد مدیران شهری با دوچرخه از جمله این اقدامات خواهد بود.

وی در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران نیز با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در این دوره هم سخت افزاری و هم نرم افزاری خواهد بود،تصریح کرد: با همین رویکرد پروژه های ما به صورت سه شیفته درحال اجراست.

**مدیران شهری اکثرا اصولگرا اند
شهردار اصفهان در خصوص به کارگیری نیروهای کم اصلاح طلب در بدنه مدیریت شهری اصفهان بیان داشت: نه همه اصلاح طلبان خلاق اند و نه همه اصولگراها. اما با صراحت می گویم مدیران شهرداری به سمت اصولگرایی اند.

وی ادامه داد: من در جلسه پایانی سال با مدیران شهری گفتم ما مدیران گلخانه ای که مانند دوران قاجار دستوری کار میکنند، نمی خواهیم.

وی افزود:قطعا این مدیران آنقدر عقب می مانند که از چرخه مدیران شهری حذف می شوند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه دنبال کار سیاسی نبوده ام و به انتخاب مردم احترام می گذارم،افزود: ما به دنبال مدیران خلاق فارغ از جنبه سیاسی هستیم.

**مصوبه تعریض خیابان آقا نجفی روی میز شورای عالی میراث فرهنگی کشور

وی در مورد پروژه خیابان آقانورالله نجفی نیز گفت: این خیابان در طرح تفصیلی تعریف و عرض آن نیز 12 متر مشخص شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوران مدیریت قبلی با تعامل با مدیران استانداری عرض این خیابان به 16 متر  افزایش یافت، گفت: میراث فرهنگی به این تصمیم انتقاد داشت چراکه عرض 16 متر بافت تاریخی را تحت الشعاع قرار می داد و در نتیجه این طرح به کمیسیون ماده 5 رفت.

وی افزود: در نهایت به پیشنهاد میراث فرهنگی این طرح با عرض 14 متر به شورای عالی میراث فرهنگی کشور رفته تا مصوبه در این خصوص دریافت کنیم که هنوز جواب آن نیامده است.

جمالی نژاد افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان با حضور مدیران شهری بدون اینکه کسی غیر این مدیران به قرارگاه اضافه شود، راه اندازی شده است.

**در شهرداری پشتی گرم زیر سر هیچ مدیری نیست

وی به شایعه دریافت وام هزار و 500 میلیارد تومان از سوی شهرداری اشاره داشت و گفت: چطور ممکن است وقتی کل بودجه سالانه ما حدود دو هزار میلیارد تومان است ما وام هزار و پانصد میلیاردی دریافت کنیم؟!.

شهردار اصفهان درخصوص تغییر برخی مدیران در شهرداری اصفهان که سوال خبرنگار تابناک بود نیز اضافه کرد: باید در این خصوص بگویم که در شهرداری پشتی گرم زیر سر هیچ مدیری نیست.

وی ادامه داد: تغییر مدیران مسائل بین ماست.

جمالی نژاد گفت: در حوزه معماری شهری موفق نبودیم و کمیته سیما و منظر شهری را راه اندازی کردیم اما اگر بخواهیم روی سیمای شهری بوروکراسی ایجاد کنیم گرفتن پروانه نمای ساختمان دشوارتر می شود.

وی با بیان اینکه من سیاسی کار نیستم و مشکلات را می پذیرم گفت: اینکه چرا همگرایی نداریم دغدعه ماست.

شهردار اصفهان افزود: بین دو گزینه بحث کردیم و خشکسالی که مشکلش حل نشد و دو راهکار برای اصفهان تعریف شده بود. یکی آبچرخانی در شهر اصفهان از ناژوان به پل شهرستان است. این گزینه را روی آن خط کشیدند.

وی گفت: گزینه دوم آبگردانی است به طوریکه در طول مسیر آب از چهارمحال به اصفهان با لوله آب منتقل شود و قرار است روی این کار کارشناسی شود.

**پیشگیری از فساد در شهرداری با سر و صدا بود

جمالی نژاد تصریح داشت: مهمترین شعار من درابتدای کار پهن کردن فرش قرمز جلوی سرمایه گذار و مبارزه با فساد بود.

وی اصافه کرد: کار در شهرداری به سبب اینکه هم درآمد و نیز هزینه را توامان دارد کار سختی است . اما با این وجود در حوزه مبارزه با فساد هم پیشگیری کردیم که با سر و صدا بود و هم برخورد داشتیم که بی سر و صدا بود.

شهردار اصفهان تصریح داشت: در حوزه فساد با الکترونیکی کردن برخی اقدامات و خدمات شهرداری به مردم با فساد مبارزه شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :