فرمانده انتظامی کلان‌شهر تبریز از دستگیری سه سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای منزل، خودرو و داخل خودرو با بیش از 46 فقره سرقت توسط ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 07 April 2016

به گزارش تابناک تبریز از اخبار پلیس، سرهنگ "فرهنگ نوروزی" گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل، خودرو و داخل خودرو در منطقه‌ای از تبریز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز، تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرد و در ادامه بررسی‌ها رد پای سه سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای فعال در این سرقت‌ها را شناسایی و آن‌ها را هنگام پرسه زنی با یک دستگاه خودروی سرقتی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

نوروزی تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه سرقت شدند اما در تحقیقات تکمیلی با توجه به شواهد و قرائن موجود به ناچار لب به اعتراف گشودند و به بیش از 46 فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو اعتراف کردند.

وی افزود: در ادامه این عملیات تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی اموال سرقتی از جمله 14 تخته انواع فرش دستباف، 25 دستگاه گوشی همراه، 15 دستگاه سیستم صوتی خودرو و 10 دستگاه لوازم برقی ساختمانی کشف کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران یک نفر مالخر نیز در این خصوص شناسایی و طی عملیات جداگانه دستگیر شد که در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و جهت بررسی تخصصی به همراه متهمان به پلیس آگاهی استان ارسال شد.

فرمانده انتظامی کلان‌شهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا خودرو و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات حفاظتی و بازدارنده از جمله قفل پدال، قفل فرمان و سویچ مخفی مجهز کرده و از پارک خودروها در محل‌های کم تردد و رها کردن آن به صورت روشن در کنار معابر خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری سارق خانه باغ ها با 20 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "سهراب رحیم زاده" گفت: در پی گزارش شهروندان مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت در خانه باغ‌های شهرستان مراغه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود:با انجام اقدامات فنی و پلیسی، بررسی شیوه‌های سرقت و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، سرانجام ماموران پاسگاه "شهید غفاری" یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

رحیم زاده تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های انجام گرفته، به 20 فقره سرقت از خانه باغ‌ها و مزارع سطح شهرستان به ارزش 600 میلیون ریال اعتراف کرد که با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این سارق از خانه باغ‌ها بیشتر فرش، تلویزیون، لوازم خانگی، پمپ آب، لوازم خودرو و ... سرقت کرده بود به شهروندان توصیه کرد: با اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از دوربین‌های مدار بسته و حفاظ محکم درب‌ها، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

فرمانده انتظامی مراغه ضمن تقدیر از همکاری شهروندان با پلیس از آنان خواست انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود از عملکرد پلیس را با سامانه 197 در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از توقیف یک دستگاه خودروی پژو 206 با بیش از 13میلیون ریال خلافی پرداخت نشده خبر داد.

سرهنگ پاسدار "رضا اصلانی‌فر" گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان در اجرای طرح کنترل ترافیک دورن شهری، یک دستگاه خودروی پژو 206 را به علت تخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام انجام گرفته از خودروی توقیفی مشخص شد این خودرو دارای 13 میلیون و 830 هزار ریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است.

اصلانی‌فر تصریح کرد: در این ارتباط ضمن اعمال قانون راننده متخلف، خودروی وی نیز برای سیر مراحل قانونی برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهور تا زمان پرداخت جرائم معوقه توقیف، و به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر در پایان ضمن تشکر از رانندگان قانونمند و همکاری آنان با پلیس خاطر نشان کرد: تمام تدابیر و طرح‌های اجرایی با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی است و انتظار می‌رود شهروندان با رعایت قوانین و مقررات، پلیس را در اجرای نظم و امنیت یاری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از کشف یک‌دستگاه خودرو پراید سرقتی توسط تیم گشت پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ "محمد تقی سلطانی" گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان هشترود در حین گشت‌زنی درمحور اتوبان تبریز - زنجان، به یک دستگاه خورو پراید که به صورت بلاصاحب رها شده بود مظنون و سوابق آن را استعلام کردند.

وی افزود: در بررسی سوابق مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت از استان تهران می‌باشد که جهت تعیین تکلیف و شناسایی مالک آن به پارکینک انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت خودرو، اتومبیل خودرا به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر و سویچ مخفی و قفل فرمان و قفل سویچی و پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و در صورت وقوع سرقت خودرو سریعا"با پلیس 110تماس حاصل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "مراغه" از کشف 6 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک نفر خبر داد.

سرهنگ "سهراب رحیم زاده" در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی با اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل و نظارت بر صنوف موفق به کشف شش هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق ازیک واحد صنفی عرضه کننده کالای دخانی شدند.

وی افزود: در این زمینه یک نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

"رحیم زاده" در پایان ضمن قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس تصریح کرد: اقدامات مقابله‌ای با پدیده شوم قاچاق همه جانبه بوده و به صورت ویژه در دستور کار مأموران می‌باشد و از شهروندان تقاضا می شود هر گونه ناهنجاری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پلیس گزارش کنند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار