استاندار اردبیل گفت:
استاندار اردبیل گفت: منابع زیرزمینی آب از جمله ذخایر استراتژیک استان محسوب شده و نباید اجازه داد که با اضافه برداشت و استفاده غیر مطلوب به این منابع آسیب زده شود.
کد خبر: ۲۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 09 April 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع آب افزود: برای کنترل میزان مصرف آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق در استان و بهره برداری مناسب از منابع زیر زمینی، نصب کنتور هوشمند از ضروریات است و دستگاه های متولی باید در این زمینه گام های اساسی بردارند.

وی با بیان این که با تغییر الگوی کشت و صرفه جویی و اطلاع رسانی مناسب می توان از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد، گفت: اصلاح الگوهای مصرف و تغییر الگوی کشت از سنتی به مدرن ، تغییر گونه های کشت و گیاهی در اراضی زراعی و فضاهای سبز شهری از جمله مهم ترین اقداماتی است که می تواند موجب جلوگیری از هدررفت آب های زیرزمینی شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل ، خدابخش بیان کرد : انسداد چاه های غیرمجاز از اولویت های جدی و پیگیری جلسات شورای حفاظت منابع آب است و امیدواریم با اقدام به موقع و همراهی و همکاری مطلوب دستگاه های اجرایی ذی ربط زمینه این کار فراهم شود.

وی اجرای طرح انسداد چاه های غیر مجاز را در بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و استفاده بهینه از منابع آب موثر دانست و گفت: با توجه به این که 93 درصد منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود ضرورت دارد شرایط مصرف آب های زیرزمینی و روش های آبیاری را اصلاح و از شیوه های نامناسب در این زمینه جلوگیری شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار