مدیر آموزش و پرورش چالوس
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس با اشاره به وضعیت مدارس مازاد در مرزن‌آباد، گفت: بیشتر فضاهای آموزشی بدون استفاده در مرزن‌آباد قابلیت فروش دارد.
کد خبر: ۲۰۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 07 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سلیمان عبداللهی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در مجتمع شبانه‌روزی دخترانه شهدای کوهستان مرزن‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است مسئولان شهرستانی و استانی باید مرزن‌آباد را به‌صورت ویژه ببینند.

وی با بیان اینکه مرزن‌آباد شهری در حال توسعه است، افزود: مسئولان شهری باید برای این منطقه برنامه‌ریزی بلندمدت کنند تا شاهد پیشرفت و آبادانی در تمام زمینه‌ها بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس با انتقاد از نداشتن اسناد و مدارک مربوط به مالکیت مدارس مازاد در شهر و بخش مرزن‌آباد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس بلااستفاده این منطقه فاقد سند مالکیت بوده و حتی زمان تاسیس برخی از این مدارس نیز مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش امکان احیای این فضاها وجود ندارد، افزود: بیشتر موقعیت‌های آموزشی مرزن‌آباد قابلیت فروش دارد و نیازمند طی کردن مراحل اداری است.

عبداللهی با بیان اینکه این مدارس به‌دلیل مهاجرت خالی از سکنه شده و تعداد دانش‌آموزان محدود امکان استفاده از این مدارس را کم کرده است، گفت: به دلیل غیرقابل استفاده بودن این مدارس در اسناد و مدارک آن باید به بنیاد مسکن تحویل داده شود تا بر مبنای طرح تفصیلی نسبت به فروش اقدام شود.

* ضرورت فضای علمی و آموزشی برای توسعه

امام جمعه مرزن‌آباد نیز با تاکید بر اینکه مهم‌ترین شاخصه توسعه‌یافتگی در مزن‌آباد در زمینه فضای علمی و آموزشی است، اظهار کرد: فضای علمی و آموزشی برای توسعه ضروری است.

حجت‌الاسلام محمود علیخانی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فرهنگی که از منطقه مرزن‌آباد در طول دوران مختلف برخاستند، افزود: ظرفیت و استعداد علمی و فرهنگی در مرزن‌آباد وجود دارد و هستند افرادی‌ که از نظر علمی به‌مدارج بالایی رسیدند، اما باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت نیز بیشتر شود.

وی به حضور بی‌منفعت مسافران و گردشگران به منطقه در حال توسعه مرزن‌آباد اشاره کرد و افزود: هر ساله در ایام تعطیلات شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر و مسافر به مرزن‌آباد هستیم که بر خلاف اظهارات دیگران این موضوع به‌جای فرصتی برای منطقه به تهدیدی برای ما محسوب می‌شود چرا که درآمدی از این حضور نصیب مردم منطقه نمی‌شود.

امام جمعه مرزن‌آباد با مقایسه وضعیت گردشگری و ایجاد درآمد در کشورهای گردشگرپذیر، خاطر‌نشان کرد: با وجود اینکه شهر مرزن‌آباد در مرحله رشد و توسعه قرار دارد اما با ایجاد موانعی مانع این بروز و ظهور می‌شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در جاده چالوس در مورد عدم تردد خودروهای مربوط به شهرک صنعتی مرزن‌آباد، بیان کرد: ممنوعیت در تردد کامیون‌های حامل فروش محصولات و مواد اولیه از این جاده و استفاده از جاده استان‌های همجوار انگیزه کار و سرمایه‌گذاری را با جود امکانات و بسترهای لازم این منطقه از افراد می‌گیرد.

علیخانی در پایان با انتقاد از عدم توجه و نگاه مسئولان آموزش و پرورش به مرزن‌آباد در مقایسه با دیگر مدارس استان، گفت: در زمان تشکیل نمایندگی برای آموزش و پرورش قول‌هایی از سوی مدیران استانی و میران ارشد شهرستانی در مورد ارتقای نمایندگی به مدیریت در مرزن‌آباد داده شد اما امروز که زمان رایزنی فرارسیده است حضور ندارند و اجازه می‌دهند تا دیگران به‌راحتی برای ما تصمیم بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار