کد خبر: ۲۰۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 07 April 2016


استاندار البرز گفت كه گسترش روابط اقتصادي و تحكيم صلح با كشورها رويكرد دولت جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش ايرنا، سيد حميد طهائي استاندار البرز نخستين افتتاحيه رسمي خود را در سال جديد با حوزه صنعت و توليد، آن هم از جنس سرمايه گذاري اقتصادي خارجي آغاز كرد.

استاندار البرز عصر پنجشنبه عازم سفر يك روزه به شهرستان اشتهارد شد و فاز نخست كارخانه توليدي شركت پارس را افتتاح كرد.

وي در اين آئين افتتاح اين پروژه كه چهره هاي ملي از حوزه صنعت و اقتصاد نيز حضور داشتند، راه اندازي اين خط توليد را نخستين گام عملياتي در مسير تحقق شعار سال جديد ناميد.

طهائي گفت: نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري، تحت عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل امروز نخستين مصداق عيني خود را در شهرك صنعتي اشتهارد تجلي گر شده است.

استاندار البرز گشوده شدن دروازه هاي اقتصادي را فرصتي براي تعاملات بين كشورهاي قاره اي و فرا منطقه اي خواند و اضافه كرد: گسترش روابط اقتصادي و گردش سرمايه كشورها، تحكيم و دوستي بين كشورها را بيشتر مي سازد و شعار دولت تدبير و اميد كه همان صلح و دوستي است جامه تحقق به خود مي گيرد.

وي با اشاره به ظرفيت هاي صنعتي البرز، اظهار داشت: در استان البرز واحدهاي توليدي متعددي وجود دارد و اگر از اين زاويه به پتانسيل هايش نگاه شود مي توان اذعان بر اين داشت كه استاني صنعتي است.

طهائي استقرار نخستين دانشكده كشاورزي كشور در اين استان را مصداقي براي حضور مراكز تحقيقاتي و پژوهشي با سابقه تاريخي دانست و تلفيق و پيوند بين صنعت و تحقيق را توليداتي نمونه و الگو در كشور قلمداد كرد كه سردمدار آن اين استان به شمار مي رود.

نماينده عالي دولت با تأكيد بر اينكه از سرمايه گذاري خارجي استقبال مي كنيم، پيش شرط گسترش تعاملات با دنيا را انتقال تكنولوژي و علوم روز جهان اعلام كرد و گفت: در كنار توسعه اقتصادي و رونق سرمايه گذاري، به گسترش دستاوردهاي نوين مطابق با الگوهاي روز دنيا فكر مي كنيم.

وي كه دو روز كاري را با حضور معاون اول رئيس جمهوري در سمينار گسترش تعاملات اقتصادي تهران براي آغاز بكار رسمي فعاليت ها حول محور اقتصاد عملياتي گذرانده است، اضافه كرد: سه قوا دست در دست يكديگر داده و با همراهي دولت در بخش اقتصادي تلاش دارند تا توانمندي هاي اين حوزه را از ابعاد مختلف شكوفا كنند. اين رويكرد در استان البرز نيز بر مبناي چارچوب هاي مشخص شده پيگيري و اجرايي مي شود و با همراهي نمايندگان مجلس و تعاملاتي كه وجود دارد به بار نشستن اهداف عالي در حوزه اقتصادي دور از انتظار نيست.

در اين آيين علاوه بر معاون توسعه اقتصادي و منطقه اي استانداري، مديركل امور اقتصادي استانداري، مديرعامل گروه بين المللي شركت پارس، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعي از مديران دو وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت و كار و رفاه اجتماعي نيز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار