گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: شما را به خدا دست از کند و کاو نحوه مصرف آب در استان بالا دست بردارید و در همین استان اصفهان کناره رودخانه را به نحوی سامان دهی و بازسازی کنید که امکان تردد میراب تسهیل شود.
کد خبر: ۲۰۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 08 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، خطبه های نماز جمعه اصفهان که امروز از سوی آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اقامه شد حول محور ساماندهی زاینده رود و سالروز قطع رابطه ایران و امریکا تبیین شد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه باز شدن آب زاینده رود در فروردین سال جاری بنا به اجبار و تنها برای مراعات حال کشاورزان اصفهانی صورت گرفته است ضمن دعوت آحاد مردم اصفهان به صرفه جویی آب در همه حوزه های مصرف اظهارکرد: با این وجود به هیچ عنوان اعتقادی به صرفه جویی دولت در امر آب اصفهان ندارم؛ بارها در تذکرات پیاپی به مسئولان ذی ربط گفته‌ایم که رودخانه زاینده رود نیازمند بازسازی مجدد است، رودخانه عریض خود یکی از مهمترین دلایل اتلاف و هدررفت آب به طرق فیزیکی است اما تاکنون هیچ نهادی به این تذکرات توجه نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت در بازسازی و بهسازی کناره رودخانه اقدامی نمی کند و تنها از مردم می خواهد که شیر سماورهایشان را کمتر باز کنند، خطاب به مسئولان تصریح کرد: شما را به خدا دست از کند و کاو نحوه مصرف آب در استان بالا دست بردارید و در همین استان اصفهان کناره رودخانه را به نحوی سامان دهی و بازسازی کنید که امکان تردد میراب تسهیل شود. در زمان طاغوت شاه کدخداها را مسئول کمیت آب ورودی به رودخانه ها می دانست اما اکنون پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آب پس از رهاسازی در مادی ها دور می خورد و لجن می بندد. از حرف دست بردارید و کمی مرد عمل شوید.

وی با اشاره به 20 فروردین و قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران در سال 58، تاکید کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا با ایران قطع رابطه کرد و امام آن را یک نعمت و هدیه الهی دانست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: کشورهایی که سایه آمریکا بالای سر آنها بوده پیشرفت‌هایی همچون در حوزه‌های هسته‌ای، نانو، دفاعی و ... نداشته‌اند و دلیل پیشرفت‌های ایران کم شدن سایه آمریکا از سر ملت است.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد ظلم به ما بکند و مستکبر باشد، درب کشور روی آن باز نمی‌شود و امام در این رابطه می‌گوید که ملت ایران خطرهای این قطع رابطه را می‌پذیرد چراکه در غیر این صورت باید ذلت را تحمل کند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: با آمریکا روابطی نخواهیم داشت تا زمانی که رفتار خود را عوض کند؛ مشکلی با خرید و فروش ‌کالا با آمریکایی‌ها نداریم اما آمریکا نباید برای ما تعیین تکلیف کند که آن کالا را کجا به کار ببریم. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای بیان داشت: این روز نتیجه برداشته شدن سایه آمریکا از سر ملت ایران است و به همین جهت ما جزو معدود کشورهایی شدیم که فناوری هسته‌ای دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم کاهش تجملات اظهار داشت: باید هم در زندگی شخصی و کاری کم خرج و پرکار باشیم تا هم زندگی ما راحت‌تر باشد و هم چرخ کار بهتر بچرخد.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار