رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان خرمدره گفت: در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکسی‌های شهرستان خرمدره به صندوق کتاب مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 09 April 2016
لیلا صباغی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه صندوق‌های کتاب یا کارت‌های خلاصه کتاب در تاکسی‌های شهری شهرستان خرمدره قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 95 در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان خرمدره عنوان کرد: در تلاش هستیم با تجهیز تاکسی‌های شهری به صندوق‌های کتاب در راستای آشنایی عموم مردم با کتاب‌های منتشر شده گام برداریم تا مردم از مدت زمان سپری شده در مسیرهای رفت و آمد با تاکسی نیز از اوقات خود به خوبی بهره‌مند شوند.

رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان خرمدره تصریح کرد: افزایش برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و نیز نشست‌های عمومی کتاب‌خوان از دیگر برنامه‌های ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان خرمدره محسوب می‌شود.

وی افزود: در هر فصل یک نشست کتاب‌خوان در شهرستان خرمدره برگزار می‌‌شود که در هر یک از این نشست‌ها با ارائه خلاصه‌ای از کتاب‌ها به شرکت‌کنندگان در راستای معرفی کتاب‌ها اقدام می‌شود.

صباغی با بیان اینکه مخاطب‌پسند بودن کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی است، گفت: با ایجاد تحولات در امور کتابخانه‌های به سمت مخاطب‌پسند بودن منابع موجود در کتابخانه‌ها پیش می‌رویم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهرستان خرمدره خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود کتاب‌های مورد علاقه مردم، کتاب‌های موجود در این ایستگاه‌ها با استقبال چندان خوبی روبرو نشد.

رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان خرمدره با بیان لزوم تغییر منابع موجود در ایستگاه‌های مطالعه اظهار کرد: با قرارگیری کتاب‌هایی که مورد پسند مخاطبان است می‌توان با بهره‌گیری از این ایستگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام برداشت.

وی با اشاره به قرارگیری کارت‌های خلاصه کتاب در ایستگاه‌های مطالعه عنوان کرد: خلاصه کتاب‌های چند صد صفحه‌ای یا کمتر در درون کارت‌هایی آورده می‌شود که مخاطبان با مطالعه این کارت‌ها با کتاب موردنظر آشنا می‌شوند و در صورت علاقه می‌توانند با تهیه کتاب به مطالعه آن بپردازند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار