تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اقدام وزارت ارشاد در زمینه راه اندازی مرکز رشد فرهنگ و هنر را اقدامی مناسب دانست و گفت: نخستین مرکز رشد فرهنگ و هنر استانی در اصفهان راه اندازی شد.
کد خبر: ۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 09 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در سالن فرهنگی هنری استاد فرشچیان پیرامون شروع هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: نقش هنر در دوام انقلاب اسلامی ستودنی است، هنر جایگاه والائی دارد، انقلاب اسلامى خدمات فراوانى به هنر، ازجمله جلسات مقام معظم رهبرى با شاعران کرده است.

وی افزود: هنر و انقلاب در یک پیکره واحد برای رسیدن به هدف غایی و بلند با یکدیگر پیش می روند، هنر یک فرم و پوسته بیرونی و یک محتوا، آرمان و لایه های پنهان دارد، از جمله کارهای بزرگی که شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی در این مورد انجام دادند درک و به کارگیری هردو بعد هنر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: دانشمندان زیادی معتقد هستند که عرف، زیر بنای هنر است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای پیشبرد این هدف تفاهم نامه فرهنگی و هنری  با دانشگاه‌هائى چون دانشگاه اصفهان، فرهنگیان شهید باهنر، پیام نور اصفهان، دانشگاه سپهر، آزاد شهررضا، آزاد نجف آباد امضا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی که امروز غرب به سمت آن رفته است نگاه ظاهرگرایی و قشری گرایی به هنر است، گفت: تهی شدن از معنا و محتوا پدیده‌ای است که هنر را در معرض تهدید قرار داده است.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه در حوزه تئاتر نهضت نوزایی اسطوره‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: در کشور ایران اسطوره‌های بزرگی در بعد ملی، ایرانی و اسلامی وجود دارد و در این راستا باید در راستای نوزایی آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ایران تکنولوژی و تولید ابزارهای هنری را نداریم، تصریح کرد: آفرینش نگری در هنر و تولید ابزارهای هنری در کشور ایران در حداقل‌ها بوده و از این رو باید به این میدان وارد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه شعر و ادبیات ایران نیز در معرض آسیب جدی ظاهرگرایی قرار دارند، افزود: اشعار جدید که در ایران تولید می‌شود بیشتر حول محور ریتم است و بر این اساس باید تحقیق و پژوهش کافی صورت گیرد.

وی اقدام وزارت ارشاد در زمینه راه اندازی مرکز رشد فرهنگ و هنر را اقدامی مناسب در راستای آفرینش‌‌نگری در حوزه هنر دانست و گفت: بر این اساس یادآور می‌شوم نخستین مرکز رشد فرهنگ و هنر استانی در اصفهان راه اندازی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :