کد خبر: ۲۰۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 09 April 2016


مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان البرز در خصوص شخصیت شهید سید مرتضی آوینی گفت: کمتر هنرمند انقلابی به اندازه شهید آوینی در بین مردم در زمینه نشر لحن انقلابی هنر شناخته شده است.

شفیع شعله کار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: تلاش این شهید برای بیان هنرمندانه آن چه در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده است، ستایش همگان را برمی انگیزد و وی را به قله رفیعی از هنر انقلابی تبدیل می کند.

وی اظهار داشت: شهید آوینی که به سید شهیدان اهل قلم معروف شده از دریچه دوربین هنری از جنس انقلاب و در تراز انقلاب اسلامی خلق کرد و به نمایش انقلاب، آرمان های انقلاب، دستاوردهای انقلاب پرداخت.

وی گفت: آوینی روایتی ماندنی به نام روایت فتح به یادگار گذاشت که هنوز پس از سال ها نادیده ها و ناگفته های زیادی از دفاع مقدس را می توان از لابلای و ثانیه به ثانیه آن بیرون کشید.

شعله کار افزود: گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سالروز شهادت این شهید، از مهم ترین وظایف و رویکردهای حوزه هنری است که حوزه هنری البرز در استان هنر دوست و هنر پرور البرز نیز با جریانی منسجم رنگ و بوی هنر انقلابی را به میان مردم خواهد کشاند.

وی در ادامه به غنا و محتوای عمیق ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب در سال جاری اشاره نمود و گفت: تلاش محوری حوزه هنری در ارائه برنامه های متنوع این هفته، مناسب سلائق مختلف مردم و هنرمندان قرار گرفته است؛ به طوری که تلاش می شود علاوه بر گردهمایی بزرگان هنری استان در جشن هنر انقلاب با عنوان ' قافله عشق' با حضور شخصیت های ویژه گفتمان هنر انقلاب،در هر روز از روزهای هفته هنر انقلاب ویژه برنامه هایی هنری به مخاطبان البرزی تقدیم شود.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، برگزاری نمایشگاه منتخب آثار تجسمی البرز، برگزاری عصر شعر انقلاب اسلامی، نشست سینماگران جوان، عکاسان و همچنین نشست هنرمندان تئاتر و پژوهشگران تاریخ شفاهی و همایش فعالان فرهنگی هنری انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

علاقه مندان برای آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت های حوزه هنری استان البرز واطلاع از برنامه های در حال انجام حوزه هنری می توانند به پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به آدرس www.artalborz.ir مراجعه واز آخرین رویدادهای هنری استان مطلع شوند.

از 20 تا 26 فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار