مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه از مردم خواست به کمک سگ‌های پناهگاه زاگرس بیایند و در تامین غذا و اقلام اساسی مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۲۰۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 10 April 2016
مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه از مردم خواست به کمک سگ‌های پناهگاه زاگرس بیایند و در تامین غذا و اقلام اساسی مشارکت داشته باشند.

شیلان لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نگهداری 390 قلاده سگ و توله در این پناهگاه، گفت: هر 100 سگ برای هر وعده یک دیگ غذا نیاز دارند و ما در حال حاضر فقط توانایی آماده کردن سه دیگ غذا را داریم.

وی ادامه داد: افزایش تعداد سگ‌ها باعث شده با کمبود غذا مواجه شویم و اگر این روند ادامه پیدا کند مجبور خواهیم بود غذا را جیره‌ بندی کنیم تا به همه سگ‌ها برسد.

مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس هزینه غذا دادن هر سگ در روز را حداقل هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای تامین غذای این حیوانات نیازمند حمایت‌های مردم و مسئولین هستیم.

لرستانی معتقد است، مسئولین خصوصا دستگاه‌هایی که در بعد نظارت بهداشتی فعالیت دارند می‌توانند به پناهگاه کمک کنند و اقلامی که برای مردم قابل استفاده نیست مانند گوشت فاسد، ماکارونی تاریخ مصرف گذشته و ... را در اختیار پناهگاه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته حدود 500 هزار تومان بابت خرید ماکارونی پرداخت می‌کنیم که بخشی از آن را می‌توان از همین محل با کمک مسئولین تهیه کرد.

مدیرپناهگاه حیوانات زاگرس از مردم خواست در صورت توان برای تهیه اقلام خوراکی مانند اسکلت مرغ، ماکارونی، جوپرک، بیسکوییت، ماست و شیر کم چرب، شیر خشک، سیب زمینی، هویج، کرفس، جعفری و ... مشارکت داشته باشند و این اقلام را به پناهگاه تحویل دهند.

لرستانی با بیان اینکه مردم می‌توانند به صورت نقدی نیز به پناهگاه کمک کنند، شماره کارت 6274121940005895 بانک اقتصاد نوین انجمن آشیان زیست زاگرس را اعلام کرد که هر فرد به اندازه توان به این انجمن کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه ما طرح حامیان را نیز داریم که هر فرد ماهیانه مبلغی را به انجمن کمک کند که از ماهی 10 هزار تومان آغاز می‌شود و حامیانی هم هستند که رقم بیشتری می‌پردازند.

مدیر پناهگاه زاگرس به سایر نیازهای پناهگاه هم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع بیماری‌ها خصوصا بیماری‌هایی که از طریق کنه سرایت می‌کند، داروها و آمپول های خاصی نیاز داریم.

به گفته لرستانی، اقلام بهداشتی برای شست و شوی سگ‌ها نیز از دیگر موارد مورد نیاز است.

وی در خصوص اینکه در گذشته ماهانه 60 تا 70 قلاده سگ در پناهگاه عقیم سازی می‌شدند، خاطرنشان کرد: بعد از حادثه آتش سوزی اتاق عمل عقیم سازی را از دست دادیم و اکنون فقط چند قلاده سگ در ماه عقیم سازی داریم که در بیمارستان انجام می‌شود.

مدیرپناهگاه زاگرس کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون پناهگاه در حال ساخت و ساز است و بخش‌های مختلف آن در حال احداث می‌باشد، تاکید کرد: ماهیانه چهار تا پنج میلیون تومان هم در این بخش هزینه داریم.

لرستانی تصریح کرد: بجز این موارد، سگ‌ها نیازمند محبت و حضور مردم هستند، زیرا سگ ذاتا نیازمند محبت انسان است و حضور مردم می‌تواند برای سگ‌ها بسیار مفید باشد.

وی در ادامه از حمایت خوب و غیرقابل انتظار مردم از پناهگاه زاگرس یاد کرد و افزود: البته شهرداری و خصوصا سازمان خدمات شهری هم بسیار از ما حمایت داشته و زمینه ایجاد این پناهگاه و کشته نشدن سگ ها را فراهم کرده و اکنون هم در تامین آب و پر کردن تانکر آب همکاری خوبی دارد.

مدیرپناهگاه زاگرس از مشارکت داوطلبانه 33 نفر هم در پناهگاه خبر داد که شیفتی کار می‌کنند و گفت: اکثر کمک‌های ما مردمی و با حمایت شهروندان است.

لرستانی اظهار کرد: هدف اصلی این پناهگاه‌ها ابتدا فرهنگ‌سازی برای حمایت از حیوانات و عدم کشتار آنها و سپس نگهداری است.

گفتنی است: پناهگاه حیوانات زاگرس از اردیبهشت سال گذشته با 60 قلاده سگ در جاده سراب نیلوفر کرمانشاه و بعد از روستای عمرمل کار خود را آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار