با حضور علما و طلاب حوزه علمیه اصفهان:
تابناک: پنجمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان با تقدیر از ۴۵ اثر برتر به کار خود پایان داد و کتاب سال حوزه علمیه اصفهان نیز باحضور علما و طلابیون معرفی شد.
کد خبر: ۲۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 10 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت الاسلام ابوذر دهقانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره علامه حلی از بعد از ماه مبارک رمضان با دو سرفصل هدف را آغاز کرد، اظهار داشت: نخستین هدف ما ارتقای کیفی مقالات از طریق کارگاه های پژوهشی و مشاوره ای بود.

وی گفت: با نظر دبیرخانه کشوری جشنواره برگزاری جشنواره در سطح مدارس برای نخستین بار در کشور در بین 5 مدرسه پسرانه و 5 مدرسه دخترانه بود که نتیجه آن شور آفرینی خیلی خوبی در سطح مدارس استان بود.

دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی اصفهان با بیان اینکه از 1437 اثر رسیده 802 اثر مربوط به خواهران و 930 اثر مربوط به برادران بود، تصریح کرد: 600 اثر به مرحله تفضیلی راه یافتند که از میان آنها 45 اثر شایسته تقدیر و 15 اثر موفق به کسب رتبه شدند.

وی بیان کرد: آثار در 3 مرحله ارزیابی شدند که در هر مرحله بیش از 50 نکته مورد توجه قرار گرفت که در نتیجه 6 اثر رتبه دوم و 9 اثر رتبه سوم را کسب کردند، همچنین 110 کتاب به دبیر خانه همایش رسیده که بعد از 3 مرحله داوری 13 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است‌.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور نیز در این آئین با بیان اینکه در کلام امام علی (ع) فراگیری علم حسنه و مباحثه درباره علم تسبیح و جست وجوی او جهاد است، گفت: این کلام اهمیت علم و جست وجوگری در علم را نشان می دهد.

معاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور نیز در این برنامه با بیان اینکه اکنون بزرگترین نیاز در جامعه اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی تولید علم دینی در همه عرصه‌های معرفتی است، افزود: امکان اسلامی کردن علوم وجود دارد چون هر علم بر پایه یک اصول و یک ایدئولوژی استوار است که نمی توان آن ایدئولوژی را تغییر داد.

حجت الاسلام علی اکبر حصاری گفت: وظیفه ما تولید دینی است و تنها جایی که می تواند این وظیفه را انجام دهد حوزه علمیه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار