وزارت ورزش و جوانان درباره کانال‌های تلگرامی ازدواج هشدار داده است
تابناک تهران - برای خودشان لوگو و قانون و امور مالی دارند. شاید داشتن این‌طور چیزها برای تمام نهادهایی که فعالیت‌های رسمی دارند عادی باشد اما وقتی در مورد یک کانال تلگرام حرف می‌زنیم شرایط کمی تغییر می‌کند. کانال‌هایی که ازقضا نوع فعالیتشان هم به‌اندازه کیاوبیایی که دارند عجیب است.
کد خبر: ۲۱۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 12 April 2016
ناصر صبحی قراملکی به ایسنا گفته: « هیچ‌یک از کانال‌هایی که در تلگرام درباره همسریابی فعالیت می‌کنند مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان نیستند اما بعضی سایت‌ها از برخی دستگاه‌های دیگر مجوز دارند.» او در حرف‌هایش سعی کرده راه جایگزینی هم ارائه کند و گفته: «50 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج مورد تأیید داریم که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. برخی از آن‌ها سایت دارند و به‌صورت قانونی و تخصصی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند؛ اما برخی از افراد از این سایت‌ها الگو برداری کرده و اصول اخلاقی و حرفه‌ای را مقداری زیر پا گذاشته‌اند.آنان فقط به فکر منفعت‌طلبی و پول درآوردن هستند.»

 طبق حرف‌های قراملکی 10 کانال بزرگ که در این حوزه فعالیت می‌کنند شناسایی شده‌اند و با آن‌ها ارتباط هم برقرارشده اما وزارت ورزش و جوانان درنهایت به این نتیجه رسیده که هیچ‌کدام از آن‌ها برای ازدواج جوانان آبی گرم نمی‌کنند و جز آسیب اجتماعی حاصل دیگری ندارند اما مدیران این کانال‌ها جور دیگری فکر می‌کنند. مدیر کانال «خواستاگرام آقایان» و «خواستاگرام بانوان» که نمونه کوچکی از این نوع کانال‌ها هستند و هرکدام بیش از 20 هزار عضو دارند و چندنفری هم از طریق گرداندن آنها امرار معاش می‌کنند می‌گوید هدف گروهش در کنار کسب درآمد فرصت آشنایی دادن به کسانی است که در دنیای واقعی راهی برای ازدواجشان نیست و یا می‌خواهند راهی برای آشنایی با آدم‌های جدید را امتحان کنند و تاکنون هم نتیجه خوبی از کارشان گرفته‌اند. قوانین این گروه که هرچند روز یک‌بار رویشان تأکید می‌شود هم پیچیدگی خاصی ندارد فقط باید بدانید وقتی از یکی خوشتان می‌آید باید مواردی را در نظر داشته باشید مثلا اولین دیدار شما حتما باید در موسسه وابسته به مدیر کانال یا با هماهنگی آن انجام شود.

باوجود اینکه مدیر این سایت‌ها اصرار می‌کند که نیتشان خیر است و همه موازین در کارشان رعایت می‌شود مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد گردانندگان این کانال‌ها تخصص لازم مرا ندارند. او می‌گوید: «موسسات فعال درزمینهٔ همسریابی به چند دسته تقسیم می‌شوند.برخی از آن‌ها از بعضی از نهادها در دولت قبلی مجوزهایی درزمینهٔ فعالیت در حوزه فرهنگی جوانان دریافت کرده‌اند ولی هیچ‌کدامشان متاسفانه توانایی، تخصص و صلاحیت لازم را ندارند. یکی از دلایل برگزاری نشست چهارشنبه هفته جاری کسب اطلاع دقیق درباره این است که آیا آن‌ها اجازه‌ فعالیت در حوزه همسریابی و ازدواج را دارند یا نه که قصد داریم شرح وظایف و اساسنامه‌ای که باید متناسب با آن فعالیت کنند مشخص شود.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
جرا دروغ می گویند
50 مرکز که برخی سایت دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من رفتم توی سایت وزارت ورزش و جوانان
اونجا نوشته که بجز تبیان هیچ سایت همسریابی مجازی نیست
تبیان هم که دو تا خانم واسطه داره و چند میلیون نفر هم حتما جوان در سن ازدواج
اون هم نه برای کل کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار