مديرعامل شركت توزيع و پخش فرآورده هاي نفتي استان اردبيل گفت: مصرف بنزين در سال گذشته در اين استان نسبت به سال ماقبل آن در اين استان سه درصد افزايش نشان مي دهد.
کد خبر: ۲۱۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 11 April 2016

به گزارش ايرنا ، محمود آقامحمديان روز دوشنبه در نشستي با فرماندار خلخال افزود: به رغم افزايش سه درصدي سوخت بنزين سوخت نفت سفيد در استان اردبيل در سال 94 در مقايسه با سال ماقبل آن 15 درصد كاهش يافته و اين در حالي است كه مصرف نفت گاز نيز در سال گذشته هيچ تغييري نسبت به سال ماقبل آن ندارد.
وي از افزايش 15 درصدي مصرف سوخت گاز در جايگاه هاي سي ان جي استان در سال 94 نسبت به سال 93 خبرداد و گفت: 62 جايگاه سوخت سي ان جي و 56 جايگاه سوخت بنزين و نفت گاز در مركز و شهرستان هاي استان اردبيل فعاليت دارند و در سال گذشته فعاليت اين جايگاه ها با كمترين خرابي و تعطيلي بوده است.
آقامحمديان اظهار كرد: با ترويج فرهنگ استفاده از گاز طبيعي در صنايع و كشاورزي مصرف سوخت مايع در اين استان
به صورت قابل توجهي كاهش يافته و هم اكنون غيز از تامين سوخت مايع بخش حمل و نقل استان كه در اولويت كاري شركت توزيع فرآورده هاي نفتي قرار دارد تامين سوخت مايع براي ساير بخش ها از جمله صنايع از اولويت اين شركت خارج شده است.
وي با بيان اينكه پيش از اين نيروگاه سيكل تركيبي اردبيل بيش از سه برابر سوخت مصرفي نفت گاز استان را مصرف
مي كرد افزود: با اجراي طرح هاي گازرساني به اين نيروگاه ميزان مصرف نفت گاز نيروگاه اردبيل نيز در سال گذشته 40 درصد نسبت به سال ماقبل آن كاهش داشته است .
وي گفت: هم اكنون سوخت مايع استان از طريق خط لوله انتقال نفت از استان آذربايجان شرقي به اردبيل تامين و با حذف سيستم حمل و نقل جاده اي استفاده از تانكرهاي نفتكش براي حمل سوخت به استان ميزان حوادث و تلفات سوخت نيز به حداقل كاهش يافته است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار