حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز :
بحمدلله وضع عراق بهتر شده است و بنده از نزدیک در جریان امور آنجا قرار گرفتم و بنا به گزارشات مسئولین عراقی نتایج بسیار مطلوبی حاصل گردیده است و بسیج مردمی تشکیل شده است و ان شاء الله شاهد وضع بهتر از این نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 10 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید، با تبریک سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: نیمی از پیکره اجتماع را زنان تشکیل می دهند و اسلام عزیز افکار و عقاید جاهلی را که در زمان رسول اکرم(ص) نسبت به دختران و زنان وجود داشت را از بین برد و کرامت و عظمت بخشید.

ایشان ضمن بیان این مطلب که اسلام در رابطه با مقام مادر توصیه های فراوانی وجود دارد، افزودند: حقوق و احترام مادر بسبب زحمت بیشتر و حمل فرزند، بیش از حقوق پدر است و اگر در جمهوری اسلامی ایران این روز به روز مادر و زن نامگذاری شده است ادله قرآنی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کردند: امیدواریم زنان گرامی سبک زندگی و اخلاق حضرت زهرای مرضیه(س) را الگوی زندگی خود قرار داده و خود را شبیه آن حضرت نمایند مخصوصا در رابطه با حجاب و عفاف.

ایشان با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن که از یادگار های امام راحل(ره) است، افزودند: هرکسی که توانایی کمک در این امر را دارد در یغ نکند و در این امر خیر سهیم باشد تا بلکه مشکلات مسکن حل گردد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به شعار سال جدید، دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزودند: این شعار ریشه در قانون اساسی و اصل تاسیس نظام اسلامی دارد چرا که جمهوری اسلامی یعنی نظامی که هم مردمی است و هم اسلامی و با ارزش ها و فرامین اسلامی تشکیل یافته است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کردند: قبل از انقلاب و در دوره رژیم منحوس پهلوی هیچ رابطه ای بین مردم و دولت وجود نداشت اما بعد از انقلاب یکی از دلایل انقلاب اسلامی ایجاد رابطه بین دلت و ملت بود و شعار امسال یادآوری ریشه و انگیزه انقلاب اسلامی بود.

ایشان ادامه دادند: دولت باید قوانین و اصولی که در قانون اساسی آمده است را رعایت کرده و خود را نسبت به مشکلات مردم مسئول دانسته و در حل آن تلاش و مجاهدت ویژه نماید و همچنین تنها دولت به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات جامعه نمی باشد و همه آحاد ملت باید در حل مشکلات صمیمانه به دولت کمک نمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کردند: معنی حمایت مردم از دولت به معنای عدم انتقاد از دولت نیست بلکه مقصود از حمایت عدم تخریب و تضعیف دولت است وگرنه انتقاد مستدل باید ادامه پیدا کند، چرا که انتقاد خوب و بجا سازنده است.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: مسئولان دولتی نسبت به ملت از کلمات تحقیر آمیز و زننده استفاده ننماید، چرا که این ملت است که در روز های سخت مدافع و حامی دولت خواهد بود.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مذاکرات انرژی هسته ای، و با اشاره به بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ذاکرین اهل بیت(ع)، افزودند: اگر بناست تحریم ها برداشته شود و اصلا مذاکرات برای لغو تمامی تحریم ها می باشد، باید به مجرد امضاء توافق همه تحریم ها باید در همان روز و به طور کامل و یکجا لغو شوند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کردند: نظارت در مسئله هسته ای باید متعارف باشد و نباید تسری پیدا کند به مسائل امنیتی، چرا که موضوع مذاکرات صرفا در خصوص مسئله هسته ای است و نباید موارد و موضوعات دیگری در آن طرح و بحث و مورد مذاکرده قرار گیرد.

 

ایشان اضافه کردند: از دولت محترم و تیم مذاکره کننده اکیدا می خواهیم که رهنمود های رهبر معظم انقلاب را که متضمن عزت، حکمت و مصلحت کشور بوده و فصل الخطاب است باید مو به مو اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشتند: بحمدلله وضع عراق بهتر شده است و بنده از نزدیک در جریان امور آنجا قرار گرفتم و بنا به گزارشات مسئولین عراقی نتایج بسیار مطلوبی حاصل گردیده است و بسیج مردمی تشکیل شده است و ان شاء الله شاهد وضع بهتر از این نیز خواهیم بود.

ایشان ادامه دادند: به برکت جمهوری اسلامی ایران و وجود سردارانی مثل قاسم سلیمانی شر داعش از عراق ریشه کن گردید.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کردند: حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن کار بسیار نادرستی بود و به نتیجه نخواهد رسید و طبق وعده رهبر معظم انقلاب قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری در پایان افزودند: به فضل الهی در اثر مقاومت حزب الله یمن و در اثر وحدت کلمه نه تنها استقلال یمن حفظ خواهد شد بلکه سعودی های وهابی در عربستان به وسیله یمنی ها به خاک مذلت خواهند نشست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :