مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر گفت: زنان با خرید کالای تولید داخل، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا کنند.
کد خبر: ۲۱۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 13 April 2016

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر گفت: زنان با خرید کالای تولید داخل، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا کنند.

به گزارش فارس،پروانه ترکمان اسدی با اشاره به اینکه زنان از ابتدای تاریخ تاکنون نقش مهم و اساسی را در تشکیل خانوده داشته‌اند، اظهار کرد: مهمترین وظیفه زن همسرداری، خانه‌داری و تربیت درست فرزندان است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در بسیاری از امور اجتماعی جامعه گفت: زن می‌تواند علاوه بر مدیریت امور زندگی و خانواده، در اجتماع نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر با اشاره به شخصیت بارز حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی به تمام معنا برای زنان تصریح کرد: ایشان علاوه بر امور زندگی در فعالیت‌های اجتماعی نیز شرکت داشتند.

وی با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این زمینه نقش زنان را نباید نادیده گرفت.

ترکمان اسدی تصریح کرد: همچنان که زنان ما در هشت سال دفاع مقدس، نقش مهمی را در پشت جبهه و فرستادن همسران و فرزندان خود برای دفاع از کشور داشتند امروز نیز می‌توانند نقش بیبدیل خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی نشان دهند.

وی گفت: امروز کشور نیازمند عزم همگانی است تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کرده و شاهد توسعه و پیشرفت در این بخش باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر با بیان اینکه خرید کالای تولید داخلی یکی از مهمترین اصول تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: متاسفانه خرید کالاهای خارجی یکی از موانع بزرگ در این زمینه است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها به دلیل نبود کیفیت و یا به خاطر چشم و هم چشمی نسبت به خرید کالای داخلی رغبت چندانی ندارند که در این راستا زنان نیز به این امر بیشتر دامن می‌زنند.

ترکمان اسدی ادامه داد: نیاز است در تولید محصولات داخلی نظارت و توجه بیشتری به کیفیت کالاها صورت گیرد که این امر می‌تواند باعث رقابت کالای داخلی با کالای خارجی شده و مردم را به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهد.

وی رونق بازار داخل و تولیدات را باعث خودکفایی، اشتغال جوانان و بی‌ارزش شدن کالاهای خارجی دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر با بیان اینکه دولت می‌تواند با دادن بن کالای خرید اجناس ایرانی به جوانان در آستانه ازدواج باعث تقویت بازار داخل شود، گفت: با این کار جوانان نیز به سمت کالای خرید کالای داخل تشویق و ترغیب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای خرید اجناس خارجی پول زیادی هزینه می‌شود، افزود: شاید کالای ایرانی از نظر کیفیت نسبت به کالای خارجی دوام لازم را نداشته باشد اما هزینه آن به مراتب کمتر بوده و همه قدرت خرید آن را داریم.

ترکان اسدی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون باید در ترویج و تبلیغ استفاده از کالای داخل و ضرورت توجه به اصل صرفه‌جویی دقت نظر داشته باشند، یادآور شد: ایجاد نمایشگاه‌ کالای داخلی، تبیین اصل اقتصاد مقاومتی در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و... از مهمترین برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار