رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: نباید گمرکات کشور اجازه بدهند عسل غیراستاندارد و نامرغوب وارد کشور شده و یا با نام عسل ایران از کشورمان خارج شود.
کد خبر: ۲۱۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 15 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عبدالرضا بیگناه پیش از ظهر امروز در نشست مشورتی با فعالان عرصه زنبورداری در اردبیل اظهار کرد: ‌وضعیت صادرات عسل کشورمان به شرایط مطلوبی رسیده که باید از دامپزشکی استان اردبیل به خاطر کنترل و آنالیز خوب عسل صادراتی، قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اما در گمرکات بندرعباس متأسفانه برخی از اشخاص عسل بی‌کیفیت را به نام عسل ایران به بازارهای هدف می‌رسانند که از نظر کیفی شبیه به عسل واقعی نیست و مایه آبروریزی برای تولیدکنندگان عسل بوده و اعتبار آنها را به خطر می‌اندازد.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: عسل مرغوب ایران در بازارهای هدف مشتری خوبی دارد و از نظر کیفیت نیز بی‌رقیب است، به طوریکه اگر در گمرکات توجه بیشتری انجام شود، صادرات عسل چندین برابر می‌شود.

بیگناه از فقر برنامه‌های راهبردی در صنعت زنبورداری گلایه کرد و افزود: امیدواریم دولت یازدهم که ساختاری و برنامه‌گرا عمل می‌کند، برنامه‌های خوبی را در حوزه تولید عسل و حمایت از تولیدکنندگان واقعی در این عرصه داشته باشد.

وی ضرورت توجه به کیفیت بسته‌بندی عسل و دقت بیشتر در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: ‌از طریق معاونت غذا و دارو و دامپزشکی هر استان کیفیت بسته‌بندی عسل کنترل و نظارت می‌شود تا از عرضه عسل با برندهای بدون مجوز ثبت علامت تجاری و ثبت شرکت‌ها که خود معضل بزرگی در فروش عسل است، جلوگیری شود.

بیگناه تعامل بخش دولتی را با انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: اما انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی صنعت زنبورداری را حمایت و همراهی کند، چرا که زنبورداری به واسطه گرده‌افشانی زنبور در شکوفایی طبیعت و به وجود آمدن گونه‌های جدید اشجار، گل‌ها و گیاهان نقش مهمی را دارد.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران اضافه کرد:‌ در برخی از کشورها مبلغ گزافی به زنبورداران می‌پردازند که زنبورهایشان را 20 روز در باغ یا مزرعه نگهداری کنند تا خوب گرده‌افشانی کند و در نتیجه محصولاتشان نیز پربار و دارای ثمره بیشتری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار