فرماندار شهرستان ورامین گفت: مدیریت مصرف آب تنها در سایه اصلاح الگوی مصرف میسر می‌شود و تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط وظیفه دارند تا نسبت به این مهم اقدام کنند.
کد خبر: ۲۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 11 April 2015
به گزارش فارس محسن خوانساری در جلسه شورای حفاظت منابع آب ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کمبود منابع آبی، کاهش میزان بارش نزولات جوی و عدم استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی سبب شده تا راندمان استفاده از آب کاهش یابد.

وی گفت: یکی از مشکلات کمبود آب در شهرستان ورامین، فعالیت چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان ورامین است که باید نسبت به شناسایی و از مدار خارج کردن این چاه‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: به‌منظور دستیابی به برنامه‌ریزی جامع و مشخص شدن میزان استحصال آب از چاه‌های آب، لازم است تا کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های آب نصب شود.

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از آب کشاورزی شهرستان ورامین در جریان انتقال از چاه‌ها و کانال‌های درجه یک به سمت اراضی کشاورزی در انهار قدیمی وسنتی هدر می‌رود و لازم است تا با لوله‌گذاری و تهیه کانال‌های انتقال آب بتنی، از هدر رفت آب در مسیر انتقال جلوگیری کرد.

خوانساری گفت: با توجه به کمبودهای موجود در بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری در استفاده از آب در تمام بخش‌های کشاورزی ضروری است و باید تلاش کرد تا با جلوگیری از مصرف آب و افزایش راندمان بهره‌وری از آب، بدون کاهش سطح زیر کشت میزان تولید را افزایش داد.

نماینده دولت در شهرستان ورامین تصریح کرد: مهمترین راه برای گذر از بحران کم‌آبی استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است.

خوانساری عنوان کرد: هم‌اکنون 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر پوشش آبیاری نوین است که تلاش می‌شود با تسهیلات ویژه‌ای که دولت تدبیر و امید به کشاورزان ارائه کرده، 3 هزار هکتار دیگر از اراضی شهرستان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار