رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران پنجره واحد کلید حل مشکل سرمایه‌گذاری در استان است.
کد خبر: ۲۱۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 16 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، امید علی پارسا در کارگروه اشتغال استان مازندران بر لزوم راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد و گفت: قرار نیست سرمایه‌گذار در بین دستگاه‌های اجرایی بچرخد و باید به‌سرعت نسبت به تشکیل پنجره واحد اقدام شود.

وی بابیان اینکه در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، ستادی در استان شکل‌گرفته است و نیازها و برنامه‌های مرتبط در حال تهیه و تدوین است، اظهار داشت: کارگروه خاصی در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده که دستگاه‌های نظارتی نیز در آن عضویت دارند و در آن‌کاره‌ای نوآورانه و شجاعانه مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مازندران، بالا بودن بیکاری و رقابتی نبودن تولید را ازجمله مشکلات بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و رقابت‌پذیری کردن آن می‌تواند راهگشا باشد.

پارسا، سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی را امری لازم برشمرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای رونق بخشی به تولید در استان صورت گرفته است و با متولیان بخش بانکی، صنعت و کشاورزی تعامل صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در ستاد ملی رونق تولید، یارانه‌ای برای ارائه به واحدهای مدنظر در نظر گرفته‌شده است تا باید برای تخفیف سود بانکی نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، حمایت اصلی و مطلوب از واحدهای تولیدی را استراتژی اصلی برشمرد و گفت: همچنین برای راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان باید برنامه‌ریزی شود.

پارسا عنوان کرد: سهم بخش دولتی در رشد زیر ۳۰ درصد است و این نشان می‌دهد که باید به بخش خصوصی توجه اساسی شود.

وی تمرکز برای کاهش تورم و بیکاری و افزایش نرخ رشد را مهم برشمرد و گفت: سهم مازندران از بودجه در کشور بیش از ۴.۳ درصد بوده که شایسته استان نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: نرخ بیکاری در استان ۱۲.۱ درصد بوده و شش دهم درصد از میانگین کشوری پایین است و مازندران از نظر کاهش بیکاری در رتبه پنجم قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲ هزار شغل در استان ایجاد شده، گفت: این درحالی است که در مجموع از شمار بیکاران استان کاسته نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار