کد خبر: ۲۱۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 17 April 2016
تابناک گیلان: رئیس اداره جهاد کشاورزی رشت از تولید 28 درصد از برنج تولیدی گیلان در 64 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اکبر منصوری پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان با اشاره اینکه بخش کشاورزی توان ارتقای خود را دارد، اظهار کرد: 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان رشت وجود دارد.

وی به تولید 28 درصد از برنج گیلان در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: 28 درصد از دام استان در رشت وجود دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رشت با بیان اینکه افزایش جمعیت نیاز به کشاورزی تجاری دارد، تصریح کرد: افزایش تولید نیاز به برنامه‌ریزی دارد و در این بخش اقدام‌ها در حال انجام است.

منصوری به صادرات 11 هزار تنی برنج ایران به روسیه در سال 1332 اشاره کرد و گفت: اکنون ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان برنج است و این امر به دلیل افزایش جمعیت و رشد نامتوازن در تولید اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی رشت در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ها را پیگیری می‌کند، بیان کرد: امسال 3 هزار و 48 هکتار از اراضی شالیزاری رشت با اعتبار 20 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به گیلان و اعتبارات ملی تجهیز و نوسازی می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رشت، تجهیز و نوسازی شالیزارها را سبب صرفه‌جویی 25 درصدی آب دانست و خاطرنشان کرد: بتنی کردن انهار از موضوع‌های مهم است و باید پیگیری شود.

منصوری طرح‌های کوچک تامین آب، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و حفر چاه‌های آب را از برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی رشت عنوان کرد و یادآور شد: ترویج و آموزش کشاورزی از برنامه‌های اداره مذکور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان روش علمی کشت را نمی‌دانند، اظهار کرد: هنوز شبکه ترویج کشاورزی در سیمای گیلان نداریم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رشت اضافه کرد: امسال تجهیز و نوسازی مزارع در «لاله گفشه» لشت‌نشأ را خواستیم اجرا کنیم و متوسط مالکیت در این منطقه به 2 هزار و 300 متر در هکتار کاهش پیدا کرده است.

منصوری خواستار افزایش اعتبارات بخش زیربنایی و آموزش کشاورزی شد و بیان کرد: اگر استفاده صحیح از مزرعه و تجهیزات به کشاورز ارائه شود، تولید ارتقا پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اجرای طرح‌های افزایش تولید، حبوبات و کلزا در مزارع رشت، تصریح کرد: امسال 10 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان اختصاص داده شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رشت، تجهیز و نوسازی شالیزارها را سبب کاهش هزینه تولید عنوان کرد و گفت: اشتغال در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ایجاد می‌شود.

منصوری تولید محصول سالم و عاری از باقی‌مانده سم در فصل برداشت را از برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی رشت دانست و خاطرنشان کرد: زمینه فعالیت در بخش کشاورزی وجود دارد اما نیاز به حمایت، اعتبارات و برنامه‌ریزی داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار