شرق و غرب اصفهان نگران دست‌رنج یک ساله؛
تابناک: هرچند سه روز ابتدایی هفته در اصفهان بارانی پیش بینی شده بود اما با آرام شدن جو، می توان عدم تحقق پیش بینی را به سود کشاورزان اصفهانی دانست.
کد خبر: ۲۱۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 17 April 2016

به گزارش تابناک اصفهان، هرچند هواشناسی برای روزهای جاری به ویژه ابتدای هفته در اصفهان پیش بینی رعد و برق و بارش باران را داشت اما با گذشت دو روز از این هفته بارش ها چندانی در استان اصفهان گزارش نشده است.


این سازمان در دو روز گذشته اعلام داتش؛ تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از استان اصفهان است که بر این اساس طی سه روز آینده به تناوب شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های رگباری به ویژه در مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق در برخی مناطق همراه با رعد برق در استان اصفهان خواهیم بود.

با این وجود نیروهای امدادی به ویژه هلال احمر اصفهان طی این روزها در آماده باش به سر می برند و در 72 ساعت گذشته نیز امدادرسانی ها در جاده های استان به ویژه در شهرستان های غرب ادامه داشته است.

شهرستان های چادگان، فریدن، فریدونشهر و گلپایگان را می توان چهار شهرستان پربارش استان طی روزهای اخیر نام برد به گونه ای که به لحاظ شدت بارش ها از یک سو مردم از بارش رحمت الهی خوشحال اند اما از طرف دیگر خسارات وارده به زمین های کشاورزی و باغات را غیرقابل جبران می دانند.

خسارت وارده به بخش کشاورزی به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان در نیمه نخست فرودین تاکنون 255 میلیارد تومان بوده است که البته این خسارت بدون محاسبه خسارات وارده طی روزهای اخیر در شهرستان های غرب استان است.

هرچند سه روز ابتدایی هفته در اصفهان بارانی پیش بینی شده بود اما با آرام شدن جو، می توان عدم تحقق پیش بینی را به سود کشاورزان اصفهانی دانست چراکه از یک سو کشاورزان شرق اصفهان از عدم تخصیص های مناسب آب برای کشت خود گلایه دارند و از سوی دیگر در غرب نیز، اوضاع جوی، برآوردهای کشاورزان برای برداشت و فروش محصولات را برهم زده است.

به نظر می رسد با توجه به شرایط ایجاد شده در استان اصفهان، امسال یکی از سخت ترین سال ها برای بخش کشاورزی و نیز بازار میوه و تره بار رقم بخورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار