مدیرکل استاندارد اردبیل:
مهندس علایی گفت: در دوره آموزشی استاندارد سازی محصولات کشاورزی مباحثی همچون اصول عمليات خوب کشاورزی و محصول سالم، استاندارد 11000 در خصوص مواد غذایي ارگانيک مبانی، استاندارد های ملي و روند اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، بسته بندی استاندارد، قوانين و الزامات استاندارد سازی در حوزه صادرات و واردات، مطرح شد.
کد خبر: ۲۱۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 17 April 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، دوره آموزشی استاندارد سازی محصولات کشاورزی با حضور زنان روستایی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

هاشم علایی مدیر کل استاندارد در حاشیه این دوره آموزشی گفت: اولین گام اهداف «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را با انجام این دوره آموزشی تحقق بخشیدیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است و مقدار قابل توجهی از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی توسط بانوان کشاورز صورت می پذیرد هدف از برگزاری این دوره را ترویج فرهنگ استاندارد،آموزش استاندارد سازی محصولات کشاورزی در بين زنان کشاورز، ارتقا سطح مهارت های حرفه ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، فراهم کردن زمينه ایجاد و توسعه کسب و کارهای پایدار با توليد محصول کشاورزی سالم ، افزایش درآمد و بهبود معيشت خانوار روستائي و فراهم کردن زمينه ایجاد تشکل محلي ویژه زنان کار آفرین دانست و خاطر نشان کرد این دوره آموزشی برای دومین سال پیاپی با همکاری این اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی استان برای 30نفر از بانوان روستایی شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین برگزار شد.

علایی با اشاره به اینکه آموزشها به صورت خوشه ای است به طوری که هر فرد به 6 نفر دیگر آموزش میدهد و در مجموع 180نفر آموزش خواهند دید، یادآور شد: این دوره آموزشی در 3 مرحله دیگر در طول سال انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری امور تصدی گری به بخش خصوصی این دوره آموزشی به یکی از مراکز آموزشی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد واگذار شده است.

مهندس علایی گفت: در این دوره مباحثی همچون اصول عمليات خوب کشاورزی و محصول سالم، استاندارد 11000 در خصوص مواد غذایي ارگانيک مبانی، استاندارد های ملي و روند اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، بسته بندی استاندارد، قوانين و الزامات استاندارد سازی در حوزه صادرات و واردات، مطرح شد.

مدیرکل استاندارد در پایان تصریح کرد: برگزاری چنین دوره هایی موجب ارتقاء کیفیت محصولات و افزایش بهره وری تولید و درنتیجه ایجاد توان رقابت در بازارهای جهانی واشتغال پایدار مي شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار