مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با هدف تولیدمحصولی باکیفیت و مرغوب عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع نهاوند آغاز شد.
کد خبر: ۲۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 12 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با هدف تولید محصولی باکیفیت و مرغوب عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع نهاوند آغاز شد.

به گزارش فارس؛احد ظفری  این شهرستان را قطب تولیدات کشاورزی و دامی استان همدان خواند و اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان در تولید 14 محصول رتبه نخست استان را دارند.

وی از پیشرفت علوم و فنون کشاورزی خبر داد و گفت: امروزه کشاورزانی که خود را به این علوم پیشرفته و متناسب با روز مجهز کنند، از تولیدات بالاتری برخوردارند و در نهایت سود بیشتری به دست می‌آورند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به محاسن مبارزه به موقع با آفات نباتی در مزارع افزود: اگر به موقع مبارزه با آفات نباتی از جمله سن مادر غلات آغاز شود، قطعاً در زمان برداشت محصول باکیفیت‌تری را خواهیم داشت.

وی گفت: امسال تلاش کرده‌ایم با ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان، آنها را در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌های نباتی مزارع مطلع و حساس کنیم.

ظفری با اشاره به اینکه در نهاوند بیش از 36 هزار هکتار به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص یافته است، افزود: شهرستان نهاوند هرساله رتبه برتر کیفیت را در بین محصولات زراعی استان کسب کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان علیه آفت سن مادر غلات سمپاشی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از تجهیز 17 اکیپ نظارت بر چگونگی مبارزه با آفات سن غلات در مزارع خبر داد و گفت: مراکز عرضه سموم در شهرهای نهاوند، گیان، برزول و فیروزان و روستاهای بزرگ شهرستان ایجاد شده و کشاورزان برای تأمین سموم مورد نیاز هیچگونه مشکلی ندارند.

وی از تولید سالانه 60 هزار تن گندم با کیفیت عالی در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این میزان تولید، علاوه بر تأمین مصرف داخل شهرستان برای ذخیره‌سازی به سیلوهای ذخیره گندم در استان ارسال می‌‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار