رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر در واکنش به بازگشت معتادان به سطح شهر:
تابناک تهران - معضل محله هرندی یکی دو روزه و با یک اتفاق شروع نشده که حالا با یک اقدام ضربتی و یا در مدت زمان کوتاه بتوان آن را حل کرد. به همین خاطر ما پیشنهادهایی داده ایم و در حال بررسی برنامه هایی هستیم که نه فقط محله هرندی بلکه تمام چهره سطح شهر تهران را از تصاویزی مانند مصرف مواد مخدر پاک کنیم.
کد خبر: ۲۱۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 18 April 2016
بعد از برخورد همراه با خشونت اهالی محله هرندی با معتادان مقیم در پارک محله شان مسئولان وعده رسیدگی به مسئله را دادند اما  شواهد از بازگشت معتادها به این محله خبر می دهند. فاطمه دانشور رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران عدم انجام کارهای ریشه ای و ناهماهنگ بودن نهادها مختلف را عامل این ماجرا می داند.

مدت ها از عصبانیت اهالی محله هرندی از حضور بی پرده معتادان در پارک محله شان و واکنش همراه با خشونت آنها می گذرد اتفاقی که باعث واکنش رسانه ها شد و پای مسئولان مختلف را به این مسئله باز کرد و وعده های مختلف درباره ساماندهی این وضعیت شنیده می شد اما برگزاری جشن «محله گل و بلبل» بهانه ای شده تا خیلی ها شاهد بازگشت معتادان به این محله و پارک باشند.

فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران درباره این اتفاق می گوید: «از قبل هم مشخص بود که کارهای سطحی نمی تواند چاره دائمی معضل هرندی باشد. نه فقط در مورد هرندی بلکه به تمام مشکلاتی که به نوعی معضل اجتماعی محسوب می شوند نباید نگاه سطحی داشت و راه حل های مقطعی داد.» 

او ادامه می دهد: «معضل محله هرندی یکی دو روزه و با یک اتفاق شروع نشده که حالا با یک اقدام ضربتی و یا در مدت زمان کوتاه بتوان آن را حل کرد. به همین خاطر ما پیشنهادهایی داده ایم و در حال بررسی برنامه هایی هستیم که نه فقط محله هرندی بلکه  تمام چهره سطح شهر تهران را از تصاویزی مانند مصرف مواد مخدر پاک کنیم.»

دانشور همکاری نهادها مختلف برای به ثمر رسیدن این اقدامات را ضروری می داند و می گوید: «نمی شود فقط از شهرداری، نیروزی انتظامی، مبارزه با مواد مخدر و... به تنهایی توقع داشته باشیم که در رابطه با پاکسازی دائمی چهره شهر تهران اقدام کنند. بلکه باید تمام نهادهای مرتبط شهری و ملی بدون اینکه بخواهند تقصیر و مسئولیت را گردن یک دیگر بیاندازند وظایفشان را عملی کنند و در اقداماتی هماهنگ و کارشناسی شده کاری کنند که دیگر شاهد تصویر مصرف، مبادله و... مواد مخدر در تهران نباشیم.» 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار