مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: این دستگاه ۷۳۳ طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و به علاوه ۲۳ روستای زیر ۲۰ خانوار تهیه کرده است.
کد خبر: ۲۱۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 18 April 2016
احمد حاجی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام خمینی(ره) در سال 58 با هدف توجه به مسکن محرومان و اقشار ضعیف بوده است اظهار داشت: معتقدم اگر دولت‌ها به این موضوع توجه جدی داشته باشند به طور قطع عمده اقشار محروم جامعه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت پاسگاه و منازل بمباران شده و سایر تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در راستای تشکیل این نهاد به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی توجه ویژه‌ای داشته و هر ساله پروژه‌های خود را در مناطق هدف عملیاتی می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم حفظ جمعیت روستایی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت اهالی به شهرها ابراز کرد: طرحهای مربوط به سنددار کردن واحدهای مسکونی و اجرای طرح هادی در روستاها در حفظ جمعیت روستایی در روستاها و حتی افزایش مهاجرت از شهرها به روستاها تاثیرگذار است.

وی ضمن ارائه گزارشی از بخش عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در سال 94 عنوان کرد: این دستگاه 733 طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار و به علاوه 23 روستای زیر 20 خانوار تهیه کرده که این پروژه با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی همراه بوده است.

حاجی‌زاده ابراز کرد: سال قبل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اجرای طرح هادی 337 روستای بالای 20 خانوار را با 46 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار داده است.

وی میزان واگذاری زمین از ابتدای طرح تاکنون را 2 هزار و 931 قطعه اعلام کرد و افزود: از 82 هزار و 450 واحد مسکونی روستایی استان زنجان تاکنون برای 50 هزار و 171 واحد یعنی 61 درصد از واحدهای هدف سند صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: میزان بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در سال قبل 48 هزار و 910 واحد مسکونی بوده است به این معنی که 59 درصد از واحدهای هدف در نظر گرفته شده بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی گفت: سر جمع اعتبارات استانی، 2 درصد نفت، ماده 180 و ملی برای تمامی پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 94، 92 میلیارد و 314 میلیون ریال به ثبت رسیده که با تخصیص 63 میلیارد و 652 میلیون ریال یعنی 69 درصد همراه بوده است.

حاجی‌زاده افزود: سهمیه قیر یارانه‌ای بنیاد مسکن استان زنجان 6 هزار تن است که با استفاده از اعتبارات عمرانی استانی و با مشارکت از محل اعتبارات دهیاریهای استان در روستاها نسبت به آسفالت معابر روستایی اقدام می‌شود که مبلغ ریالی آن بر اساس آخرین قیمت بورس 30 میلیارد ریال گزارش شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان زنجان عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارشات عملیات احداث 60 واحد مسکونی در شهر چورزق طارم و 64 واحد طلاب هیدج در دستور کار اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان میزان پیشرفت فیزیکی احداث 60 واحد مسکونی در شهر چورزق طارم را بیش از 80 درصد و 64 واحد طلاب هیدج را 70 تا 75 درصد اعلام کرد.

وی ابراز کرد: تا پایان بهار امسال پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت در استان زنجان بسته می‌شود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: بافت باارزش روستایی مدنظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرحی است که با شناسایی و ارتقای فضاهای باارزش روستایی، توسعه کالبدی-فضایی روستا را از طریق حفاظت و احیای ارزشهای فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه‌های مناسب و بهینه پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: پس از عملیات بهسازی بافت باارزش روستای درسجین واقع در شهرستان ابهر بنا داریم تا امسال طرح بهسازی بافت باارزش روستای قلعه زنجان را در دستور کار قرار دهیم که تاکنون 3 تا 4 طرح مطالعاتی برای این اقدام انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار