رئیس کمیته مبارزه با زمین خواری مجلس:
تابناک: رئیس کمیته مبارزه با زمین خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: حساسیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در حفظ منابع ملی باید دوچندان شود و مسئولان مربوط باید در برخورد با متجاوزان این حوزه بدون اغماض ورود کنند.
کد خبر: ۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 18 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید محمدحسین میرمحمدی شامگاه شنبه در بازدید از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین وظایف نسل امروز جامعه است تا جایی که رسیدگی به مطالبات مردم باید به گونه‌ای باشد که منابع مورد نیاز نسل فردا در معرض خطر قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه امروز حفظ محیط زیست و منابع طبیعی اولویت اول تمام دولت‌ها است، افزود: توسعه، عمران و آبادانی در شهرها باید به شکلی مهیا شود که جامعه بشریت را دچار تهدیدهای زیست محیطی نکند چرا که این منابع الهی ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: حساسیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در حفظ این مواهب الهی باید دوچندان شود و مسئولان مربوط باید در برخورد با متجاوزان این حوزه بدون اغماض ورود کنند.

وی با تاکید بر چابک‌سازی فضای کار و تولید، بیان کرد: امروز که همواره بحث حمایت از تولید مطرح بوده، منابع طبیعی باید در پاسخگویی به طرح‌های ارائه شده در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در اسرع وقت رسیدگی کند تا در صورت نبود موانع، زمینه تولید و اشتغال فراهم شود.

میرمحمدی تصریح کرد: همچنین در راستای حفظ مراتع، مراجعات افراد باید به گونه‌ای مدیریت شود که آسیبی به این منابع نرسد و بازنگری جدیدی در بهره‌برداری، پروانه‌های صادر شده در گذشته و حتی تطابق تعداد دام در حال چرا با تعداد ذکر شده در مجوز صورت گیرد تا در صورت تخلف با متجاوزان برخورد شود.

وی همچنین با تاکید بر احیای مراتع و جنگل‌ها، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و حفظ مراتع، اداره منابع طبیعی شهرستان و حتی دیگر نقاط کشور نیاز به تقویت در بخش نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات دارند تا بتوانند به خوبی از این سطح وسیع اراضی ملی محافظت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان نیز اظهار داشت: مراتع شهرستان مشتمل بر ۵۷ عرف مرتعی متشکل از ۳۴ عرف قشلاقی به مساحت ۷۰ هزار هکتار و ۲۳ عرف ییلاقی به مساحت ۷۳ هزار هکتار قرار دارد که بر روی ۱۷ عرف طرح‌های مرتعی اجرا شده است.

علیرضا حیدری با بیان اینکه اسناد بهره‌برداران و مجریان طرح‌ها به منظور مدیریت مراتع در قابل قرارداد تنظیم شده است، گفت: در حال حاضر تعداد ۵۲۹ نفر بهره‌بردار قشلاقی و ۶۳۷ بهره‌بردار ییلاقی بر روی مراتع شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره برخی پروژه‌های منابع طبیعی شهرستان خاطرنشان کرد: ۳۴ هکتار توسعه جنگل با بذر بادام در هرستانه علیا و اجرای ۴۰ هکتار پروژه کپه‌کاری در منطقه هرستانه سفلی از جمله مهمترین طرح‌های اجرا شده منابع طبیعی شهرستان در سال جاری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار