معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: استفاده از مشارکت های مردمی و ظرفیت های دستگاه های اجرایی از راهکارهای مهم برای تحقق شعار سال است.
کد خبر: ۲۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 12 April 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: استفاده از مشارکت های مردمی و ظرفیت های دستگاه های اجرایی از راهکارهای مهم برای تحقق شعار سال است.

به گزارش ایرنا؛محمد ابراهیم الهی تبار در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'دولت و مردم، همدلی و همزبانی' نامگذاری شده که دولتمردان با شناسایی ظرفیت های موجود باید برای تحقق شعار تلاش کنند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید از طریق توجه به بخش خصوصی و با استفاده از مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه های انسانی صاحب دانش برای تحقق شعار سال تلاش کند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی خوب و مناسب ، هدایت نیروها ، استفاده از افراد توانمند برای اداره آموزشگاه ها و تدریس می توان فعالیت های مطلوبی را در آموزش و پرورش انجام داد.

الهی تبار افزود: برای اعتماد متقابل بین دولت و مردم باید در حوزه افزایش سرمایه های اجتماعی تلاش شود چراکه با افزایش سرمایه های اجتماعی سیمای اجتماعی کشور نیز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: استان همدان در سال گذشته که به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شد فعالیت های خوبی انجام داده است و باید از ظرفیت های موجود جامعه در حوزه اقتصادی استفاده کرد تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: در حوزه فرهنگی کارهای زیر ساختی خوبی در استان همدان انجام شد که با این ظرفیت می توان برنامه های روز معلم و تجلیل از مقام معلم را بر اساس ساختار منشور فرهنگی اجرایی کرد.

الهی تبار با تجلیل از جایگاه و مقام معلم گفت: معلمان همیشه تاریخ ساز بودند و نقش بزرگی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس داشتند.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست: متناسب با ظرفیت های دستگاه خود در هفته معلم از جایگاه و مقام معلم تجلیل کنند.

الهی تبار با اشاره به شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری و شهید بهشتی از جمله شخصیت هایی بودند که برای ساختار و بنیان فکری نظام جمهوری اسلامی تلاش های بسیاری داشتند.

وی ادامه داد: آثار شهید مطهری در بخش های مختلف باید مورد استفاده قرار گیرد و آموزش و پرورش بهترین مکان برای تبیین این آثار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز بر احیای آثار استاد شهید مطهری تاکید کرد و گفت: جامعه همواره به دیدگاه ها و نظرات استاد مطهری نیازمند است.

اکبرعروتی موفق افزود: برنامه سیر مطالعات استاد مطهری از برنامه های مهم در دانشگاه بوعلی سینای همدان است که امسال نیز اجرایی خواهد شد.

وی با تجلیل از جایگاه و مقام معلم گفت: ارایه سبک زندگی استاد مطهری با نگاه ویژه ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های هفته معلم در این دانشگاه است.

سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'دولت و مردم، همدلی و همزبانی' نامگذاری شده است.

12 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار