کد خبر: ۲۱۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 April 2016


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: فلورایدتراپی برای بیش از 205 هزار دانش‌آموز البرزی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز،‌ حمید درفشی به طرح سلامت دهان و دندان در این استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دستاوردهای این طرح راه‌اندازی 69 مرکز جامع سلامت در استان البرز بوده است.

وی ادامه داد: 210 پایگاه سلامت با 425 مراقب سلامت و 535 نیروی تخصصی روانشناس کارشناس تغذیه و دیگر تخصص‌های مرتبط راه‌اندازی، استانداردسازی و تجهیز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در طرح تحول بهداشت دهان و دندان گروه هدف 218 هزار نفری دانش‌آموزان 6 – 12 سال البرزی بوده است که 859 مدرسه ابتدایی تحت پوشش مراقبت بهداشتی دهان و دندان و فلورایدتراپی قرار گرفته‌اند.

درفشی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 41 هزار مادر باردار تحت پوشش بهداشت دهان و دندان قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در البرز 48 مرکز دندانپزشکی دولتی و 913 مطب خصوصی دندانپزشکی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از 1000 دندانپزشک در استان فعال هستند و به ازای هر 2700 نفر در استان یک دندانپزشک وجود دارد و این آمار نسبتا بالایی است.

وی با اشاره به شاخص DFMT استان البرز که 94/1 است، ابراز امیدواری کرد که ظرف شش سال آینده این شاخص که همان میزان شروع پوسیدگی دندان‌هاست، به عدد یک برسد و این شاخص را کاهش دهیم.

درفشی با اشاره به اینکه برای 100 درصد دانش‌آموزان 6- 12 سال شناسنامه مراقبت بهداشت دهان و دندان ایجاد شده است، تصریح کرد: 10 یونیت سیار دندانپزشکی به صورت فعال در مدارس وجود دارد و فلورایدتراپی برای بیش از 205 هزار دانش‌آموز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه همه مراقبان بهداشت و سلامت مدارس دوره‌های آموزشی مراقبت بهداشت دهان و دندان را سپری کرده‌اند و در همه مدارس تابلوی بهداشت دهان و دندان برای آموزش بهتر دانش‌آموزان تعبیه شده است، اظهار داشت: برای تمامی بهورزان خانه‌های بهداشت نیز آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است.

درفشی در ادامه افزود: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه با فعال‌سازی 60 یونیت دندانپزشکی در کلینیک تخصصی دانشکده به مراجعین در نوبت صبح و عصر خدمات دندانپزشکی ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار