استاندار اصفهان گفت: چارچوب مورد نظر استان براي تصويب تعطيلي پنج شنبه‌ها به وزير كشور ارسال خواهد شد تاتصميم نهايي در اين خصوص اعلام شود.
کد خبر: ۲۱۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 20 April 2016
به گزارش تابناک به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ بررسي تعطيلي پنج شنبه‌های ادارات و تاثیر آن بر روند كاهش آلودگي هوا، اظهار كرد: موضوع تعطيلي پنج شنبه‌های ادارات در برنامه‌ كاهش آلودگي هوا پيشنهاد شده بود كه دستگاه‌هاي مختلف جمع بندي خود را در خصوص اين موضوع اعلام كردند.

استاندار اصفهان افزود: تصميم گيري در اين زمينه در استان‌ها بر عهده‌ استانداران است ولي در عين حال به منظور وحدت رويه و هماهنگي با ساير استان‌ها تصميم گيري اين جلسه نهايي نخواهد بود و بايد صورت جلسه و جمع‌بندي به وزارت كشور ارسال و سپس تصميم نهايي اخذ شود.

زرگرپور با اشاره به برخي موارد مطرح شده در خصوص بحث نهار، اياب و ذهاب كارمندان و همچنين بررسي تعطيلي پنج شنبه‌ها در شهرستان‌ها، گفت: هم سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و هم ساير دستگاه‌ها اعلام كرده‌اند كه مشكلي در خصوص اياب و ذهاب كارمندان و تأمین غذاي آنان چه از لحاظ منابع مالي و چه مسائل اجرايي وجود ندارد.

وي به ساعات كاري ادارات اشاره كرد و گفت: در صورت تصويب تعطيلي پنج شنبه‌ها ساعت كاري ادارات از 7 صبح آغاز خواهد شد و بايد در مجموع 44 ساعت كاري در يك هفته به ثبت برسد.

استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه تعطيلي پنج شنبه‌ها بايد در شهرستان‌ها نيز همانند مركز استان مدنظر قرار گيرد، تصريح كرد: دستگاه‌های خدمت رسان بايد به گونه‌ای فعاليت كنند كه تعطيلي روز پنج شنبه‌ها اختلالي در روند خدمت رساني به مردم ايجاد نكند و مردم با مشكلي مواجه نشوند.

زرگرپور ادامه داد: به منظور جلوگيري از بروز مشكل جهت خانواده‌های كاركنان، ساعات كاري مهدهای کودک‌ و واحدهاي آموزشي نيز بايد متناسب با ساعات كار اداري تنظيم شود تا مشكلي براي آنان ايجاد نشود.

وي ادامه داد: چارچوب مورد نظر استان براي تصويب تعطيلي پنج شنبه‌ها به وزير كشور ارسال خواهد شد تا تصميم نهايي در اين خصوص اتخاذ شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار