معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان:
خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: مهم‌ترین برنامه این معاونت در فصل بهار ،۹۴ راه‌اندازی سازمان گردشگری است.
کد خبر: ۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: در دیدار نوروزی شهردار اصفهان و معاونان ایشان با استاندار اصفهان مقرر شد سازمان گردشگری اصفهان در فصل بهار راه‌اندازی شود.

وی افزود: در این سازمان برنامه‌های زیادی از جمله بسترسازی و مشارکت در تأمین جاذبه‌ها و امکانات گردشگری شهری‌، مشارکت در تدوین سندهای جامع‌، تفریح و گردشگری شهری‌، پیگیری و مشارکت در ایجاد کمپینگ‌های گردشگری و نوروزی در شهر اصفهان، همکاری در تقویت و رونق محورهای گردشگری اصفهان، همکاری در راستای ایجاد تصمیمات گردشگری متناسب با ظرفیت‌های شهرداری و پیگیری انجام طرح‌های گردشگری ناژوان و شرق اصفهان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان بیان کرد: در مباحث بین‌المللی سازمان گردشگری نیز برنامه‌هایی همچون همکاری و مشارکت در شناسایی زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌های خواهر خوانده‌های شهر اصفهان‌، ایجاد گفتمان و جهت‌گیری‌های هماهنگ در نشست‌های مختلف در سطح کلان‌شهرها و سازمان‌های بین‌المللی‌، ارتقای جایگاه ملی – منطقه‌ای و بین‌المللی شهر اصفهان که پس از توافق لوزان می‌تواند بسیار در ارتقای دیپلماسی شهری مؤثر باشد، تدوین شده است.

وی تصریح کرد: معاونت هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان این ظرفیت را دارد که چنانچه ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشد‌، درون شهرداری (مناطق و سازمان‌ها) بین شهرداری و نهادهای استانی و کشوری و بین شهرداری اصفهان و شهرداری شهرهای خواهر خوانده تعامل خوبی ایجاد کند.

جمالی‌نژاد یکی از اقدامات مؤثر این معاونت را پیگیری اصل 136 برنامه سوم توسعه‌، 137 برنامه چهارم و 173 برنامه پنجم توسعه که باید در برنامه ششم توسعه کشور هم به طور جدی دیده شود و همان "مدیریت واحد شهری" است، عنوان کرد و گفت: احصا سهم فعالیت‌های شهرداری در آمایش سرزمین و ترسیم نقش کلان‌شهر اصفهان در نظام شهری استان از دیگر اقدام‌های ارزشمند این معاونت به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سند راهبردی در 21 بخش و فرابخش تهیه و ابلاغ شده‌، ترسیم تصویر آینده کلان‌شهر اصفهان در چارچوب این سند بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان به مبحث آمایش شهری اصفهان اشاره و بیان کرد: آمایش شهری اصفهان با طرح آمایش سرزمین تفاوت داشته و در واقع توازن زیرساخت‌ها و خدمات بوده که سبب می‌شود انواع کاربری‌های زمین، تراکم کاربری‌های مختلف‌، مکان‌یابی و ترکیب مکانی خدمات‌، هم‌جواری کاربری‌ها و کارآیی و فرسودگی فضاها و کاهش عملکرد فضاها در مسیر افزایش سهم فعالیت‌های دانش پایه و توزیع متوازن و عادلانه خدمات پیش برود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار