کد خبر: ۲۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 23 April 2016


مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: سال گذشته سرمایه گذاران خارجی مبلغی معادل 376 میلیون دلاردر این استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ابوالفضل فلاح در نشست مشترک با هیات تجاری پرتغال که امروز(چهارم اردیبهشت)، با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و پرتغال و همچنین جمعی از فعالان اقتصادی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: عمارات، چین، ایرلند، آلمان، ترکیه ، فرانسه و بلژیک از جمله کشورهای بودند که سال گذشته مبلغ 376 میلیون دلار در این استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی افزود: امیدوارم در سال جدید اسم کشور پرتغال نیز به لیست اسامی سرمایه گذاران خارجی در این استان اضافه شود.

این مسئول در ادامه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری البرز اشاره کرد و گفت: البرز با برخورداری از سه دهم درصد از مساحت و سه درصد از جمعیت کشور و سه درصد حجم تولید ناخالص داخلی کشور به ظرفیت بلاقوه‌ای تبدیل شده است.

فلاح وجود منطقه اقتصادی پیام ، فرودگاه بین‌المللی پیام و مجاورت با راه اهن سراسری کشور و برخورداری از امکانات ترانسفر کالا را از ویژگی‌های بارز این استان دانست و ابراز کرد: البرز قطب دوم صنایع دارویی، غذایی و آرایشی و بهداشتی و همچنین این قطب سوم صنعت خودرو را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز تصریح کرد: همچنین وجود نیروگاه هزارو 600 مگاواتی در البرز ، خطوط اصلی انتقالی گاز در همه محورهای مواصلاتی و تنها تولید کننده توربین‌های نیروگاهی کشور از جمله پتانسل‌های دیگر این استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه به اجرای قانون فیپا (قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ) در البرز اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران خارجی اطمینان لازم را برای سرمایه گذاری در این استان داشته باشند .

این مسئول تاکید کرد: با اجرای این قانون اصل و فرع سرمایه گذاری خارجی در این استان تضمین شده است و در صورت نیاز سرمایه گذاران می‌توانند اصل و سود سرمایه خود را به کشور خودشان منتقل کنند.

لازم به ذکر است این هیات تجاری در پایان نشست تخصصی و تجاری از چند شرکت صنعتی استان بازدید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار