گزارش روز/ حاشیه نگاری از بازخورد سخنان استاندار در شورای شهر؛
تابناک اصفهان: پارلمان شهري اصفهان روز گذشته ميزبان استاندار و هیئت همراه بود؛ آنچه كه دليل حضور اين افراد در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اصفهان مطرح شد، تبادل نظر درباره مسائل شهرداري و شهروندان بود؛ موضوعي كه به شکلی به حاشیه رفت!
کد خبر: ۲۱۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 24 April 2016

تابناک اصفهان: پارلمان شهري اصفهان روز گذشته ميزبان استاندار و هیئت همراه بود؛ آنچه كه دليل حضور اين افراد در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اصفهان مطرح شد، تبادل نظر درباره مسائل شهرداري و شهروندان بود؛ موضوعي كه به شکلی به حاشیه رفت!

به گزارش تابناک اصفهان، استاندار اصفهان در آغاز سخنانش در اين جلسه با انتقاد به عدم دعوتش در برنامه‌هاي هفته اصفهان اظهار كرد:‌ هنوز استاندار اصفهان براي هيچ يك از برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان دعوت نشده است!


وي در ادامه سخنانش با زير سوال بردن عناوين مختلف شهر مانند «شهر خلاق» – «شهر جهاني صنايع دستي» و ... تأكيد كرد كه شهر مي‌تواند شاخصه‌هاي مختلفي داشته باشد اما چرا تا به امروز در خصوص شاخصه‌هاي اصلي اصفهان كه همان شهر اسلامي و برخوردار از زمينه‌هاي گسترش حيات طيبه است صحبت نشده؟

اما روي اصلي انتقادات استاندار به تيم مديريت شهري به مسائل كوچك‌تری باز مي‌گشت؛ مسائلي كه به نظر می رسد از اهمیت کمتری برخوردار بود و ضرورت بیانش در این جلسه مورد سوال بسیاری قرار گرفت؛

وي در اين بخش با تأكيد بر اينكه تيم مديريت شهري از رسانه‌هاي قدرتمندي برخوردار است خاطرنشان كرد: بهتر است به جاي پرداختن به صحبت‌هاي اين بزرگ و آن بزرگ در خصوص سبك زندگي، فرهنگ شهري و مديريت شهري فعاليت رسانه ای شود.

پس از بيان اين سخنان در جلسه روز گذشته شوراي شهر، موج انتقادات به سمت استاندار آغاز شد؛ انتقاداتي كه بيشتر از وی به دليل بيان مسائل جزئي از اين قبيل در چنين جلسه‌اي كه با هدف احصا و بررسي مشكلات شهري دائر شده بود، گله مي‌كرد؛ بسياري تأكيد داشتند كه شايد جاي بيان چنين نكاتي بيشتر گعده‌هاي دورهمي و صحبت‌هاي تلفني روزانه است.

بيشترين واكنش مطرح شده به سخنان استاندار درباره فعالیت های رسانه ای شهرداری به عدم اطلاع رسانی شفاف مجموعه رسانه ای استانداری اصفهان باز می گشت که پیش تر نیز بارها مورد گله اصحاب رسانه و خبرنگاران اصفهان قرار گرفته بود.

بخش ديگر از انتقادات وارد شده به استاندار نیز به موضوع هفته اصفهان باز مي‌گشت؛ موضوعي كه به دليل انتقاد و زير سوال بردن هفته نكوداشت اصفهان توسط استاندار صورت گرفته بود؛ وی در اين باره گفته است: دانشگاهیان هفته نکوداشت اصفهان را که شهرداری اصفهان برگزار می‌کند، قبول ندارند و معتقدند که روز اصفهان در آذر ماه است.

نکته مورد سوال از سوی منتقدین اینجا بود که چرا برگزاری هفته نکوداشت اصفهان در اردیبهشت سال های گذشته با آن هزینه های گزاف مورد سوال مسئولان ارشد استان واقع نشد؟

بخش ديگري از اين جلسه كه از دوربين و قلم رسانه ها جا ماند؛ زمین ماندن مطالبات اعضای شورای شهر نسبت به لزوم پيگيري اعتبارات تخصيص يافته مترو اصفهان توسط هيات دولت بود که استاندار جواب خاصی نسبت به این موضوعات به اعضای شورا نداد!

اما با احتساب شرايط موجود بايد ديد حال ديگر ظرفيت‌هاي استان اصفهان چگونه است؟ بيكاري و تورم، آلودگي هوا و تعطيلي صنايع، بالا رفتن نرخ اعتياد در بين بانوان، ورود افسار گسيخته مواد مخدر به استان و .... سر از كجا درآورده است و در این ماراتن حال شهر خوب است یا حال استان؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار