مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرانه تولید زباله در استان اردبیل بالاتر از میانگین جهانی و کشوری است که باید به نحوی این سرانه کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۲۱۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 24 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید رضا موسوی پیش از ظهر امروز در همایش صیانت از زمین در گرامیداشت روز زمین پاک در اردبیل اظهار کرد: زمین به عنوان یکی از موهبت‌های الهی باید به دور از آلودگی‌ها و دغدغه‌هایی که هر روزه بر تعداد آن افزوده می‌شود مورد صیانت و حفاظت قرار گیرد، چراکه زمین ناپاک و آلوده بر دامنه مشکلات زیست محیطی نیز می‌افزاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرانه تولید زباله در استان اردبیل بالاتر از میانگین جهانی و کشوری است که باید به نحوی این این سرانه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به موضوع مدیریت پسماند در حوزه‌های مختلف به ویژه با همکاری شهرداری‌ها تصریح کرد: تمام شهرداری‌ها در استان اردبیل موظف هستند تا برنامه جامعه‌ای برای مدیریت پسماند ارائه کنند تا یک توسعه پایدار همراه با کاهش چالش‌های زیست محیطی را شاهد باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با یادآوری اینکه دراین رویکرد اصلی قطعاً بیشترین توجه به ظرفیت‌های مردمی و حرکت‌های خوب و موثر در این حوزه است که خود می‌تواند در مسیر کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌ها گامی موثر و هدفمند باشد، افزود: در تفکیک پسماند به خانگی، بهداشتی، صنعتی، کشاورزی و ویژه باید زنجیره تولید تا تعیین تکلیف نهایی مورد توجه قرار گیرد تا عده‌ای نتوانند زمینه‌های سوءاستفاده و برخی بداخلاقی‌ها را فراهم کنند.

موسوی یادآور شد: ما در حالی زمین پاک را به عنوان یک هدف آرمانی در قالب برنامه‌های مختلف گرامی می‌داریم که بیش از هر زمان دیگر به مراقبت‌ها در این حوزه و کاهش تب بیماری زمین اعتقاد راسخ داریم و معتقدیم در همه حوزه‌ها باید در پاسداری از مواهب خدادادی و سرمایه‌هایی که به دستمان رسیده است بستری فراهم آید تا بتوان بیش از هر زمان دیگر در مسیر حفظ و ارتقای سلامتی تلاشی جدی و موثر را انجام داد.

وی با اشاره به همکاری و همراهی خوب رسانه‌ها به عنوان همیاران محیط زیست در تبلیغ و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در مسیر کاهش آلاینده‌ها و مشکلات زیست محیطی بیان کرد: همه باید با احساس مسئولیت در این حوزه ورود پیدا کنند تا بتوانیم یک فضای مناسب و مطلوبی را در مسیر تعالی بیشتر و بهتر برای بهبود شرایط موجود و رفع دغدغه‌ها و مشکلاتی که امروز گرفتار آن هستیم گام‌های اساسی و حقیقی برداشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار