مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: کیفیت آموزشی در این استان با نارسایی‌هایی همراه بوده و نیازمند بهبود است.
کد خبر: ۲۱۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 24 April 2016
به گزارشخبرنگار مهر،احمد ناصری ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح جشنواره فیلم رشد در اردبیل از جمله سیاست‌های سال جاری آموزش‌وپرورش استان را ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی نارسایی‌هایی داریم و هر نقطه‌ای بایستیم یک نقطه بهتر قابل‌تصور است، اضافه کرد: لازم است از ابزارهای نوین در آموزش‌ها استفاده شود و به عنوان مثال فیلم یکی از مناسب‌ترین ابزارهای آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: هر قدر حساسیت دانش‌آموزان بیشتری باشد، مربیان نیز با علاقه‌مندی بیشتر تدریس می‌کنند و بر همین اساس ضروری است آگاهی دانش‌آموزان برای استفاده از ابزارهای نوین آموزشی ارتقا یابد.

ناصری با اذعان به اینکه در تأثیرگذاری و نوع آموزش نقاشی با تئاتر یا فیلم و یا برنامه‌های فرهنگی تفاوت وجود دارد، اضافه کرد: انتظار داریم دانش‌آموزان از معلمان خود بخواهند برخی دروس در قالب فیلم تدریس شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رشد در تمامی مناطق و نواحی آموزشی استان، اضافه کرد: به منظور برگزاری این جشنواره ۴۰ سالن تدارک دیده شده تا فیلم‌های منتخب به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ظرفیت سالن‌ها را در هر روز بالغ بر چهار هزار نفر برشمرد و تأکید کرد: در عین حال با دایر شدن کمپ‌های سیار روزانه ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز می‌توانند از فیلم‌ها بازدید کنند.

به گفته ناصری تکرار جشنواره در هر سال بیانگر خروجی مطلوب آن است و لازم است از صنعت سینما در خدمت آموزش استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش تمامی اقدامات با هدف یادگیری بهتر است، متذکر شد: جشنواره فیلم رشد نیز فرصتی برای دیدن فیلم و آموزش از طریق این ابزار هنری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار