رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در استان قم ۲۰۰ هزار نفر دیابتی داریم که مشکل اصلی این بیماری از دست دادن کلیه و بینایی در انسان است.
کد خبر: ۲۱۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 24 April 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان قم که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد گفت: هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت نامگذاری شده که متأسفانه شاهد هستیم در کشور ۵ میلیون نفر دچار این بیماری شده اند.

وی عنوان داشت: نوع تغذیه بسیار مهم است و یک سوم غذاهایی که مصرف می‌کنیم نیاز نیست و اسراف است و این امر منجر به چاقی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: شیوع چاقی در کشور و استان بسیار زیاد است و شاهد هستیم که ۴۰ درصد جمعیت کشور مشکل اضافه وزن دارند.

وی افزود: در قم ۴۰ مرکز سلامت تشکیل شد و برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پرونده سلامت تشکیل شده و سلامتی آنها ارزیابی خواهد شد.

ایرانی خواه گفت: باید همگان در این زمینه تلاش کنند و بکوشیم تا جایی که می توانیم در رفع مشکلات و تغییر الگوی تغذیه تلاش کنیم.

وی گفت: در استان قم ۲۰۰ هزار نفر دیابتی داریم که مشکل اصلی این بیماری از دست دادن کلیه و بینایی در انسان است، و باید بکوشیم در جلوگیری از این بیماری با پیشگیری اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به موضوع فست فودها اشاره کرد و گفت: این فست فودها مثل قارچ در سطح استان در حال گسترش است و باید یک نظارت اساسی بر آن باشد و از سوی دیگر خانواده ها هم این موضوع را مورد توجه قرار داده و در مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنند.

کاهش ۱۰ درصدی قند در تولیدات مواد عذایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان قم گفت: الگوی مصرف باید اصلاح شود تا بتوانیم در راستای امنیت غذایی گام برداریم.

دکتر میلانی گفت: در موضوع بحث تأمین امنیت غذایی سازمان غذا و دارو اقدامات گسترده ای انجام داده و از سوی دیگر آموزش و فرهنگ سازی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصلاح الگوی مصرف گفت: در این زمینه آموزش هایی را در دستور کار قرار داده ایم که مهمترین آن عدم استفاده از نمک و شکر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: یکی از سیاست های ما برای امسال، کاهش ۱۰ درصد قند در تولیدات مواد غذایی است که در این راستا اصلاح مجوزات را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: همشهریان باید توجه داشته باشند که در مسائل دارو و درمان حتما داروهایی را استفاده کنند که مورد تجویز پزشک باشد و پزشکان نیز از تجویز داروهای بی رویه خودداری کنند.

میلانی با اشاره به باور نادرست در خصوص داروهای مکمل گفت: بسیاری از موارد که شاهد تجویز در این خصوص هستیم هیچ اثری ندارد و البته گام هایی نیز برای از بین بردن این باورها برداشته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار