رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع):
تابناک: رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: از ویژگی‌های امام این بود که تنها برای خدا حرکت کرده و به جز خدا هیچ چیز دیگری را مورد توجه قرار نمی‌داد.
کد خبر: ۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدحسن اختری ظهر امروز در مراسم گرامی داشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: تمام انقلاب‌هایی که در جهان صورت گرفته روبه‌زوال و کم شدن ارزش‌های آن است اما انقلاب اسلامی ایران به دلیل اینکه با اعتقادات مردم شکل گرفت هرساله ارزش آن در میان مردم پررنگ‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید امام را به‌خوبی بشناسیم و با ویژگی‌های این فرد بزرگ به‌خوبی آشنا باشیم، تصریح کرد: باید بدانیم در میان تمام علمای گران‌قدر اسلام در طول تاریخ چرا حضرت امام این توفیق را پیدا کرد تا این انقلاب را پایه‌گذاری کند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: علما ضرورت قیام را درک کرده بودند اما امام خمینی با نگرشی جدید اطلاعیه‌ها و بیانیه‌هایی را صادر کرده و پافشاری‌اش بر حرکت انقلاب اسلامی و تن دادن به سختی‌های بسیار در این راه، سبب گردآمدن مردم دوروی شد.

وی با تأکید بر اینکه امام شخصیتی بسیار شجاع، آگاه و فرصت شناس بود، اضافه کرد: از ویژگی‌های امام این بود که تنها برای خدا حرکت کرده و به‌جز خدا هیچ‌چیز دیگری را مورد توجه قرار نمی‌داد.

اختری فرصت شناسی و از دست ندادن فرصت‌ها را از دیگر ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب برشمرد و افزود: شاه برای تغییر شکلی و ظاهری آقای شریف امامی را به‌عنوان رئیس دولت معرفی کرد و ما روحانیون را به وحشت انداخت که این تغییرات سبب شود ملت و سیاسیون ما فریب بخورند اما امام (ره) همان موقع فرمود فریب این حرف‌ها را نخورید چراکه شریف امامی همان فردی بوده که قوانین ضد دینی را تصویب می‌کرده و بدین‌وسیله مردم را هوشیار می‌کرد.

وی با اشاره به ساده‌زیستی بنیانگذار انقلاب و بابیان اینکه وی با همین شیوه در دل‌مردم نفوذ می‌کرد، افزود: امروزه اگر مقام معظم رهبری این جایگاه را در میان مردم‌دارند به دلیل همین ساده‌زیستی است و مسئولین ما نیز باید با ساده زیستی خود را همسان مردم کنند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: حرکت انقلاب اسلامی تمام معادلات جهانی را به هم‌ریخت چراکه شبیه به هیچ‌یک از نظام‌های غربی و شرقی نبود و تنها مبتنی بر شرایع اسلام و پشتیبانی مردم بود که موجب شد این حرکت در دنیا موج ایجاد کرده و روزبه‌روز در حال گسترش باشد.

وی افزود: اگر فرانسه با بی‌شرمی از یک کاریکاتور حمایت می‌کند برای این است که نمی‌توانند کینه خود را در مقابل موج گسترش اسلام پنهان کنند.

اختری با اشاره به‌ضرورت حفظ ارزش‌ها در جامعه تأکید کرد: با حفظ این ارزش‌ها می‌توانیم حرکت خود را پیش ببریم و در این راه نباید فریب بخوریم چراکه با از دست دادن آن نمی‌توان کشور اسلامی را به‌پیش برد.

وی ادامه داد: اگر عده‌ای در جامعه ما دست به اختلاس زده و یا بی‌دینی را رواج می‌دهند برای تضعیف کردن انقلاب است و ما باید در این زمینه به‌طور کامل هوشیار باشیم و باوجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در صورتی‌که مردم ما ببینند دینشان محفوظ مانده همه‌چیز را تحمل می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بابیان اینکه پیشرفت ما در عمل کردن به آموزه‌های اسلام است، اضافه کرد: مردم ما باید بدانند با اجرا گذاشتن دستورات اسلام و مقام معظم رهبری می‌توانند کشور را پیش ببرند و در این راه نباید امید ما به اجانب باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار