پروفسور سمیعی از منش و اخلاق پزشکی گفت/10 ساله می توانیم به راهی که آلمان اکنون رفته،برویم/ عاشق کارتان باشید و از شاخه ای به شاخه دیگر نپرید/پروفسور سمیعی:مهمترین مرکز علوم مغز و اعصاب ایران را در شیراز می سازیم/استاندار:با مشارکت دکتر سمیعی مرکز مغز و اعصاب شیراز را می سازیم/عقد تفاهم نامه بین دانشگاه شیراز و مرکز علمی و تحقیقاتی علوم اعصاب هانوفر آلمان
کد خبر: ۲۱۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 25 April 2016
پروفسور سمیعی؛بزرگترین جراح مغز و اعصاب جهان، سفر پر خیر و برکتی به شیراز داشت.
ماحصل این سفر خبر احداث مهمترین مرکز مغز و اعصاب کشور در شیراز و همکاری های علمی و پزشکی مراکز علمی شیراز با مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان بود.

به گزارش تابناک فارس:گزیده ای از سخنان و اقدامات این دانشمند برجسته ایرانی در سفرش به شیراز را گرد آورده ایم.
باشد که یاد بگیریم.

اخلاق و منش پزشکی که این روزها کم خبر از خدشه دار شدنش در کشورمان نمی شنویم از جدی ترین مسائلی بود که پروفسور سمیعی روی آن تأکید داشتند.

پروفسور سمیعی از منش و اخلاق پزشکی گفت
پروفسور مجید سمیعی استاد علوم مغز و اعصاب با بیان اینكه همه افراد بی بضاعت و تهیدست باید دسترسی آسان به مراكز فوق تخصصی درمانی داشته باشند بیان داشت : راضی نیستم هیچكدام از مراكزی كه از نام سمیعی بهره می گیرند، محرومان و تهیدستان جامعه را فراموش كنند.
وی اظهار داشت : من تا كنون در هیچ حركتی كه نفع اقتصادی برایم به دنبال داشته باشد مشاركت نكرده ام و با انگیزه منفعت طلبانه در طب هیچ اقدامی انجام نداده ام و اكنون نیز اعلام می كنم كه همه مراكز درمانی كه با استفاده از نام سمیعی ساخته می شود یا از این اعتبار برای خدمات دهی به مردم استفاده می كند باید در اختیار همه افراد جامعه و به ویژه طیف نیازمند و محروم و تهیدست باشد.
رییس بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب هانوفر آلمان گفت: بالاترین سطوح جراحی مغز و اعصاب هم اگر در یكی از این مراكز علمی و تخصصی انجام گیرد شرافت و مرام انسانی حرف اول را می زند و باید پزشكان و متخصصین شاغل در این مراكز اخلاق پزشكی را در اولویت قرار دهند.
این استاد برجسته علوم پزشكی همچنین پزشكان را به رعایت اخلاق در حوزه پزشكی توصیه و تاكید كرد:اخلاق و رعایت آموزه های انسانی ضرورت اصلی حوزه پزشكی است و همه متخصصان باید آن را همواره در جلو چشم داشته باشند .
وی اضافه كرد: این برای من پذیرفتنی نیست كه فلان بیمار بگوید وقتی پزشك مرا ویزیت كرد اصلا به من نگاه نكرد ، پزشكان باید با علاقه و با امید به بهبودی با بیماران ارتباط برقرار كنند ، این موارد از شروط اخلاق پزشكی است برای جامعه ما پسندیده نیست كه پزشكان از اخلاق به دور باشند.

10 ساله می توانیم به راهی که آلمان اکنون رفته،برویم
پروفسور سمیعی گفت: اگر نیروهای خود را جمع کنیم و از آنان بهره ببریم طی 10 سال آینده راهی را می‌رویم که آلمان در حال پیمودن آن در جهان است.
سمیعی متذکر شد: ایرادی ندارد که برای فراگیری به دیگر نقاط جهان بروید، ولی باید روح و روان خود را برای استفاده از این علم در داخل کشور آماده کنید و مطمئن باشید که زمینه پیشرفت در داخل کشور فراهم است و نمونه آن را می‌توانید به‌وضوح ببینید که پزشکی در شیراز با انجام پیوندهای کبد خود را در دنیا شناسانده است.

عاشق کارتان باشید و از شاخه ای به شاخه دیگر نپرید
برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب در جهان تأکید کرد: زمانی که عاشق یک کار و حرفه باشی به‌طور حتم تمام افکار خود را بر آن موضوع متمرکز خواهی کرد و مانند پروانه از شاخه‌ای به شاخه دیگر نمی‌روید و آن موقع است که به موفقیت دست پیدا می‌کند.

پروفسور سمیعی:مهمترین مرکز علوم مغز و اعصاب ایران را در شیراز می سازیم
رئیس بیمارستان تخصصی علوم اعصاب هانوفر آلمان، از ایجاد مهمترین مرکز علوم مغز واعصاب کشور با کمک مرکز علوم مغز واعصاب هانوفر در شیراز خبر داد. وی افزود: هدف از ایجاد چنین مرکزی تنها ارائه خدمات پزشکی نیست بلکه توسعه ارتباطات علمی بین دانشگاه شیراز و مرکز علوم مغز و اعصاب هانوفر آلمان مد نظر است.

استاندار:با مشارکت دکتر سمیعی مرکز مغز و اعصاب شیراز را می سازیم
استاندار فارس از راه اندازی مرکز مغز و اعصاب با مشارکت پرفسور سمیعی در شیراز خبر داد.
 محمد علی افشانی  گفت: این مرکز به زودی با کمک خیرین و دولت در شیراز راه اندازی می شود.
وی گفت:شیراز به عنوان مرکز جنوب کشور بالغ بر ۱۳ میلیون نفر را در مباحث درمانی تامین می کند بنابر این باید بهترین خدمات را در اختیار مردم قرار داد.

عقد تفاهم نامه بین دانشگاه شیراز و مرکز علمی و تحقیقاتی علوم اعصاب هانوفر آلمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین این دانشگاه و مرکز علمی و تحقیقاتی علوم اعصاب هانوفر آلمان خبر داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
این بنده خدا از سیستم فساد دست و پاگیر خبر ندارد، خبر ندارد که فامیل سالاری جای شایسته سالاری را مطلق گرفته و خبر نداره 100درصد پارتی بازی هست نه 99 درصد!!!!!هیچکسی سرجایش نیست بخواهید تغییری حاصل کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
خدا حفظش کنه واقعا مرد یک می باشد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
همان طور که ممکن بوده یک نفر خراب کنه،پس همچنان هم ممکن است بک نفر آباد کند بعبد نیست.
اریایی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
درود بر پروفسور سمیعی درود بردکتر خدادوست وملک حسینی و امثال ایشان و درود وصد درود بر استاندار فعلی فارس جناب اقای افشانی
احمد ارجمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
اگر ..... به اندازه پروفسور سمیعی برای ایران و اسلام کار می کردند ایران گلستان می شد و .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار