کد خبر: ۲۱۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 25 April 2016


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به پر شدن ۱۶۳ میلیون متر مکعبی سد کرج اشاره کرد و از افزایش ۱۳ درصدی حجم سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بهزاد پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر به متوسط بارندگی در سال آبی تا تاریخ ششم اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و گفت: متوسط میزان بارندگی ۳۹۸.۱ میلیمتر بوده که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۶ درصد نسبت به متوسط دوره آماری افزایش داشته است.

پارسا با تاکید بر اینکه کل حجم سد کرج ۱۸۳ میلیون متر مکعب است، گفت: در حال حاضر سد کرج ۱۶۳ میلیون متر مکعب پُر شده است.

افزایش ۷۳ درصدی حجم سد طالقان در سال جاری

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز در حال حاضر ۸۹ درصد حجم سد کرج پر شده که نشان از افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

پارسا با اشاره به اینکه کل حجم سد طالقان ۴۲۰ میلیون متر مربع است از پر شدن ۳۰۸ میلیون متر مکعبی این سد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۳ درصد حجم سد طالقان پر شده است این در حالی است که سال گذشته در همین ایام حجم سد طالقان ۵۵ درصد بوده است.

وی به افزایش ۳۴ درصدی حجم سد طالقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: حجم سد طالقان بیش از ۲ برابر سد کرج دارد.

ضرورت اجرای طرح تعادل بخشی آب در البرز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز وضعیت بارندگی های اخیر در استان را مناسب اعلام کرد و گفت: با توجه به آمار ۴۷ ساله و بلند مدت سال های نرمال، میزان بارندگی سالانه ۴۱۱ میلیمتر است که امید می رود در سال آبی جاری به وضعیت متوسطی دست یابیم.

پارسا در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر سد کرج و طالقان دارای ذخیره آبی مناسبی هستند، اجرای طرح تعادل بخشی آب را مفید دانست و گفت: در پروژه های تعادل بخشی و طرح های ۱۵ گانه، بحث به تعادل رسیدن سفره های آب زیرزمینی دنبال می شود که موضوع اقتصاد مقاومتی نیز در آن مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار