گزارش از سفر رئيس جمهور آفريقا به اصفهان؛
تابناك اصفهان:‌جاكوب زوما شامگاه يكشنبه وارد اصفهان شد و در يك سفر يك روزه به بازديد از اصفهان پرداخت.وي در جريان بازديد از ميدان تاريخي اصفهان امام (نقش جهان ) در جمع خبرنگاران گفت: تصورم اين بود كه اين ميدان، يك ميدان معمولي است اما پس از مشاهده دريافتم كه تجلي گاه هنر و معماري است.
کد خبر: ۲۱۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 25 April 2016
به گزارش تابناك اصفهان، جاكوب زوما شامگاه يكشنبه وارد اصفهان شد و در يك سفر يك روزه به بازديد از اصفهان پرداخت.
وي در جريان بازديد از ميدان تاريخي اصفهان امام (نقش جهان ) در جمع خبرنگاران گفت: تصورم اين بود كه اين ميدان، يك ميدان معمولي است اما پس از مشاهده دريافتم كه تجلي گاه هنر و معماري است.

زوما با اشاره به احداث مسجد در كنار بازار و كاخ سلطنتي در ميدان تاريخي امام ( ره ) اصفهان، گفت كرد: فلسفه و پيام چنين بنايي اين است كه مذهب مي تواند چنان باور و قدرتي را در مردم بوجود آورد كه آثاري با اين عظمت را خلق كنند.



رئيس جمهور آفريقاي جنوبي با بيان اينكه آثار تاريخي و فرهنگي اصفهان، بسيار زيبا و جذاب است، افزود: در آن دوران، مردم اين شهر با خلق آثار هنري و معماري، هنري را بنيانگذاري كرده اند كه پس از قرن ها نتنها منسوخ نشده است بلكه همچنان قدرت و تكنيك خود را به رخ مي كشد.

وي تصريح كرد: پس از مشاهده آثار تاريخي اصفهان، پي بردم كه شنيدهايم درباره اين شهر صحيح؛ و به يقين اصفهان، يك شهر تاريخي، زيبا و گردشگري است.

جاكوب زوما اضافه كرد: من در آينده نيز به عنوان يك شهروند عادي به اصفهان سفر خواهم كرد تا ببينم مردان بزرگي كه آثار هنري و معماري اين شهر را خلق كرده ند، چگونه زندگي و فكر مي كردند.

وي عصر دوشنبه پس از بدرقه رسمي از سوي حميد چيت چيان وزير نيرو و رسول زرگرپور استاندار اصفهان، فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان را به مقصد كشوش ترك كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار