استاندارایلام:
استاندار ايلام طرح بزرگ خانه سازي محرومان را قابل تقدير و برجسته عنوان كرد و گفت: از طرف محرومين استان ايلام از اقدام مقام معظم رهبري در خصوص طرح بزرگ خانه سازي براي محرومين تقدير و تشكر مي كنم.
کد خبر: ۲۲۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 28 April 2016

استاندار ايلام طرح بزرگ خانه سازي محرومان را قابل تقدير و برجسته عنوان كرد و گفت: از طرف محرومين استان ايلام از اقدام مقام معظم رهبري در خصوص طرح بزرگ خانه سازي براي محرومين تقدير و تشكر مي كنم.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مرواريد در نشست اقتصاد مقاومتي و طرح هاي محروميت زدايي و تأمين مسكن نيازمندان در مناطق روستايي استان ايلام اظهار داشت: اين طرح زمينه حل مساله فقدان كاشانه به عنوان يكي از مهمترين مشكلات اقشار فرودست جامعه را فراهم مي كند.
وي با اشاره به هديه امسال مقام معظم رهبري به مددجويان مناطق محروم روستايي گفت: 550 واحد مسكن روستايي با مشاركت كميته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و همكاري نهادهاي دولتي احداث خواهد شد.
مرواريد زيربناي اين مسكن ها را مجموعاًٌ 27 هزار و 500 متر مربع اعلام و عنوان كرد: با اين اقدام 3 درصد از مددجويان فاقد مسكن تحت حمايت كميته امداد استان در آينده نه چندان دور صاحب مسكن مي شوند.
وي زيربناي اوليه هر مسكن را 53 متر اعلام و عنوان كرد: در صورت تمايل به افزايش زيربنا مددجويان مي توانند با استفاده از تسهيلات 150 ميليون ريالي بنياد مسكن انقلاب اسلامي نسبت به افزايش زيربنا اقدام نمايند.
استاندار ايلام انشعاب آب و برق و گاز اين واحدها را رايگان دانست و پيشنهاد كرد: حال كه اين فرصت از سوي مقام معظم رهبري پيش آمده بايد ترتيبي اتخاذ شود تا مددجويان سازمان بهزيستي هم از آن برخوردار و بهره مند شوند.
مرواريد ضمن تشكر مجدد از مقام معظم رهبري به خاطر ارائه طرح هاي محروميت زدايي به ايلام اظهار داشت: فعال شدن بنياد بركت و پرداختن به موضوع بسيار مهم مدرسه سازي در استان ايلام، بهره گيري از توان و ظرفيت بسيج سازندگي در ساخت مسكن محرومين و فعال سازي بنياد مستضفان از مهمترين هدايايي است كه مقام معظم رهبري به اين استان عنايت داشته است.
وي با بيان اينكه معاونت روستايي رياست جمهوري در راستاي محروميت زدايي و استفاده از پتانسل نهادهاي دولتي فعال است، افزود: نهادها و سازمان هاي دولتي آمادگي دارند تا در جهت ساخت 550 واحد مسكوني براي محرومين مشاركت كنند.
استاندار ايلام پيشنهاد كرد: براي ساخت اين واحدها ميتوان از توان، تجربه، تخصص و ظرفيت بنياد مسكن براي نظارت بر اجراي پروژه هاي روستايي نسبت به ساماندهي معابر روستايي اقدام و مسكن هاي مطمئن و ايمن استفاده كرد.
وي با اشاره به ظرفيت و توان بسيج سازندگي در اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي و ضرورت استفاده از اين توان اظهار داشت: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري، مجموعه دولت مي تواند پروژه هايي مانند ساخت كتابخانه هاي روستايي را به جهاد سازندگي بسپارد.
اين مقام مسئول ظرفيت بسيج در همه عرصه ها را گسترده خواند و افزود: در سالي كه به نام اقدام و عمل صورت گرفته حركت سپاه و بسيج شديدتر شده و بايستي كمك هاي لازم در راستاي تقويت اين مهم صورت بگيرد.
استاندار ايلام تأكيد كرد: دستگاه هايي كه تفاهم نامه همكاري در اين راستا با سپاه را انجام نداده اند ملزم به اين كار بوده و دولت نيز اين آمادگي را دارد.
مرواريد اضافه كرد: در معاونت روستايي اقدامات خوبي براي محروميت زدايي انجام گرفته و در هر موقعي كه كمبودي بوده بسيج سازندگي آن را تقبل كرده است.
وي تصريح كرد: برخي ادارات كه در اجراي ساخت مسكن مددجويان وظيفه قانوني دارند كه همكاري هاي لازم را بعمل بياورند اما برخي ادارات نيز با توجه به سابقه خوب مي توانند كمك كنند و اين مهم با ارائه تفاهم نامه هاي جداگانه قابل اجرا است.
اين مقام مسئول گفت: علاوه بر اين نامه اي براي فرمانداران شهرستان ها در جهت همكاري در اين زمينه ارسال خواهد شد تا نهايت استفاده از اين طرح بشود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري در ادامه ابراز داشت: اگر مسكن محرومين كه 70 درصد سبد يك خانوار را تشكيل مي دهدتامين شود مي توان مدعي توانمندسازي خانواده ها شد.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص شعار سال 95 گفت: پس از ابلاغ اصل اقتصاد مقاومتي به استان در حال بومي سازي برنامه هاي استان هستيم تا تمام برنامه هايي كه اجرا مي شوند تحت اين عنوان قرار گيرند.
دكتر حشمت اله عسگري بيان كرد: ظرفيت هاي ايلام را در زمينه هاي نفت و گاز، جمعيت، گردشگري و ساير حوزه ها بعنوان استان پايلوت به معاون اول رئيس جمهور معرفي كرده ايم تا در آينده نقش با ثباتي در اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري نيز در ادامه بيان كرد: به منظور جلوگيري از موازي كاري دستگاههاي اجرايي در اجراي اين برنامه پيشنهاد مي شود ستاد هماهنگي تشكيل شود تا از منابع مختلف استفاده شود.
وي افزود: بايد اين موضوع در دو برنامه زمانبندي شش ماهه تشكيل شود تا به تناسب فصول سال در مناطق مختلف استان در قالب كار عمراني اجرا، بطوريكه در شش ماهه اول در مناطق سردسيري استان و شش ماهه دوم در مناطق گرمسيري انجام شود.
مهندس پولادي با تاكيد بر دقت در نظارت بر اجراي پروژه ها ابراز داشت: در برخي از شهرستان هاي استان مسكن مهر مازاد داريم كه نهادهاي حمايتي مي توانند از اين ظرفيت به نفع جامعه تحت پوشش استفاده كنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار