خبرهای پلیسی تابناک ایلام
سردار "علي دولتي " گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سيروان در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ با استفاده از اقدامات اطلاعاتي و شگردهاي خاص پليسي ، از قصد يک نفر قاچاقچي براي انتقال مقاديري مواد مخدر مطلع شدند.
کد خبر: ۲۲۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 28 April 2016

فرمانده انتظامي استان ايلام از کشف 1 کيلو و 500 گرم هروئين در شهرستان "سيروان "خبر داد.

سردار "علي دولتي " گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سيروان در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ با استفاده از اقدامات اطلاعاتي و شگردهاي خاص پليسي ، از قصد يک نفر قاچاقچي براي انتقال مقاديري مواد مخدر مطلع شدند.

وي اضافه کرد: پس از دو ماه کار اطلاعاتي و شگردهاي خاص پليسي و پوشش مناسب ،خوشبختانه سوژه مورد نظر شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه مشترک پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان و استان موفق به دستگيري و کشف مقدار 1 کيلو و 500گرم هروئين شدند.

فرمانده انتظامي استان ايلام در اين راستا يک نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتي، جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

سردار دولتي در پايان گفت: با تلاش شبانه‌روزي پليس و همکاري خوب مردم، هيچ مکان امني براي قاچاقچيان در اين استان وجود نخواهد داشت و مأموران نيروي انتظامي براي ريشه کن کردن اين بلاي خانمان سوز تلاش خواهند کرد.

کشف 12ميلياردي برنج قاچاق در ايلام

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان ايلام از کشف 12 ميليارد ريال برنج قاچاق خبر داد.

سرهنگ"عليرضا گوهري" اظهار داشت:پس از اطلاع ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارزمبني بر تخليه برنج در يکي از انبارهاي سطح شهرستان بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت..

وي اضافه کرد:ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارزبلافاصله خود را به محل انبار رسانده که دو دستگاه تريلر در حال تخليه برنج هاي قاچاق بودند.

سرهنگ گوهري بيان داشت:در اين راستا 30تن برنج قاچاق به ارزش 12 ميليارد ريال کشف شد.

اين مقام مسئول با تاکيد براين که قاچاق کالا به اقتصاد کشور زيان وارد مي کند گفت:با اقدامات کنترلي و جلوگيري از ورود کالاي قاچاق به کشورزمينه پويايي و شکوفايي ايران اسلامي را فراهم مي نمايد





کودک 4 ساله ايلامي قرباني بي احتياطي راننده پژو شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان از مرگ يک کودک چهارساله که قرباني بي احتياطي راننده پژو پارس شده بود، خبر داد.

سرهنگ "نوراله خادم" با اعلام اين خبر گفت: شب گذشته ماموران پليس راهور شهرستان ايلام از طريق مرکز فوريت‌هاي پليس 110 از وقوع يک فقره تصادف در پارک جانبازان مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وي افزود: متأسفانه در اثر اين حادثه دلخراش، راننده پژو پارس با يک کودک چهارساله برخورد کردو او را به کام مرگ کشاند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان، يادآور شد: از سوي کارشناسان راهور، عدم توجه به جلو، علت تامه تصادف عنوان و خودروي متخلف توقيف و راننده آن جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضائي شد.

سرهنگ خادم، افزود: رعايت سرعت مطمئنه و رانندگي به دور از خستگي و خوابآلودگي، عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي، سه اصل مهم و اساسي در پيشگيري از وقوع سوانح رانندگي است و رانندگان مسيرهاي درون شهري بايد مراقب کودکان و سالخوردگان باشند.

وي با اشاره به گرم شدن هوا و مراجعه مردم به پارک ها و تفرجگاهها از رانندگان خواست: در عبور از مسيرهاي شلوغ و پرجمعيت که کودکان در حال بازي کردن هستند در رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي اهتمام بيشتري داشته باشند و با سرعت و دقت مطمئنه تردد کنند.

سرهنگ خادم در پايان نيز توصيه اي به والدين داشت و گفت: خانواده ها در هنگام مراجعه به پارک ها، مراقبت از فرزندان خود را با دقت بيشتري در نظر داشته باشند و از رها کردن آنها در مسيرهايي که محل عبور و مرور خودروها است جداً خودداري کنندتا شاهد حوادث تلخ ديگري نباشيم.





سارق مسلح با گلوله هاي پليس زمين گير شد

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت:يکي از اراذل و اوباش استان و سارق مسلح در درگيري با ماموران پليس دستگير شد.

سرهنگ"عليرضا گوهري" اظهار داشت:کارآگاهان پليس آگاهي در ادامه رسيدگي به پرونده چندين فقره سرقت خودرو و موتور سيکلت سرنخ هايي از رد پاي يکي از اراذل و اوباش شهر ايلام را به دست آوردند.

وي ادامه داد:پس از بررسي هي مقدماتي و محرز شدن فعاليت اين فرد در امر سرقت خودرو و موتورسيکلت تلاش براي دستگيري متهم آغاز شد.


رئيس پليس آگاهي انتظامي استان ايلام تصريح کرد:با اشراف اطلاعاتي مخفيگاه اين فرد شناسايي و اکيپ هايي از ماموران براي دستگيري او عازم شدند.

وي افزود:متهم که متوجه حضور ماموران در محل مخفيگاه خود شده بود با استفاده از سلاح گرم به سوي آن ها شليک کرد و قصد داشت از دست ماموران فرار نمايد.

سرهنگ گوهري گفت:با اصابت دو گلوله،متهم مسلح زخمي و سپس دستگير شد.

وي خاطر نشان کرد:از متهم علاوه بر يک قبضه کلت جنگي مقاديري مواد مخدر نيز کشف شد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت:دهها فقره سابقه شرارت،سرقت و تهيه و توزيع مواد مخدر در پرونده اين فرد وجود دارد که با تشکيل پرونده جديد تحويل محاکم قضايي شد.





کشف 13 فقره سرقت در ايلام

- فرمانده انتظامي شهرستان ايلام با تاکيد بر استمرار طرح ارتقاي امنيت اجتماعي از کشف 12 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "فردين پيري " با اعلام اين خبر گفت : طرح پاکسازي نقاط آلوده در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي طي پنج روز گذشته در چند مرحله شهر ايلام اجرا شد.

وي در ادامه افزود: در اجراي اين طرح تعداد 12نفر سارق و خزده فروش مواد مخدر دستگير و 13 فقره انواع جرايم کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان ضمن قدرداني از همكاري مردم با نيروي انتظامي در پيشگيري از وقوع و كشف جرم، در خصوص پيشگيري از وقوع سرقت‌ به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي مجرمانه مراتب را در سريع‌ترين زمان از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.





براي اولين بار در ايلام صورت گرفت

برگزاري آزمون آيين نامه مربيگري مدرسان و کارشناسان آموزشگاههاي رانندگي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از برگزاري آزمون آيين نامه مربيگري ، مدرسين و کارشناسان شماره 2 براي اولين بار در استان ايلام برگزار شد .

سرهنگ "نوراله خادم " عنوان کرد: به منظور تمرکز زدايي، جلوگيري از نارضايتي متقاضيان تدريس در آموزشگاه هاي رانندگي و کارشناسان آزمون عملي و همچنين جلوگيري از سفرهاي زائد آزمون آيين نامه مربيگري ، مدرسين و کارشناسان در استان ايلام برگزار شد.

وي به چگونگي نحوه ثبت نام متقاضيان براي تدريس در آموزشگاه هاي صدور گواهينامه اشاره کرد و افزود:متقاضيان تدريس آيين نامه فني مدرس و کارشناسان بايستي ابتدا درخواست خود را از طريق موسسه رهگشاء براي تعيين صلاحيت به پليس راهور مراکز استان ها ارائه و سپس به مراحل دريافت سلامت جسمي و رواني و ساير موارد بپردازند.

رئيس پليس راهور استان ايلام با بيان اينکه موسسه رهگشاء پس از بررسي مدارک متقاضيان در صورت نياز و احراز شرايط برابر آيين نامه متقاضيان را به پليس راهور معرفي مي نمايد افزود: در اين مرحله پليس راهور پس از بررسي نهايي نسبت به اخذ آزمون آيين نامه از آنان اقدام نتايج را اعلام مي نمايد .

سرهنگ خادم ادامه داد: قبلا مي بايست متقاضيان به مرکز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا مراجعه نمايد که از اين پس متقاضيان هر استان درهمان استان خودشان ثبت نام و آزمون برگزار مي گردد.

رئيس پليس راهور استان ايلام در پايان اظهار کرد: برابر نياز و درخواست موسسه رهگشاء ثبت نام براي عموم مردم چه مرد و چه زن که داراي حداقل مدرک ليسانس در رشته حقوق و يا مکانيک باشد بلامانع است .

وقتي وابستگي خطرناک مي شود

وابستگي به احساسي گويند که کسي با اسارت وبستن دست وپاي خود ، نفر مقابل را نيز اسير خود مي کند و به اعماق چاه مي کشاند و اگر کسي در يک رابطه احساس ترس و عدم امنيت کند و دائما فکر از دست دادن يار خود باشد ، نا خودآگاه وابسته مي شود.

وقتي وابسته کسي مي شويد،بر او تکيه مي کنيد و هرچه که بگويد و انجام دهد ، براي شما خوشايند است ،در اين بين است که به او نزديک تر وبه نوعي با او آميخته مي شويم ،وابستگي با نزديکي ارتباط با شخص مقابل ، رابطه اي مستقيم دارد.

از سويي ما با خيال عشق ،نزديک تر و وابسته تر مي شويم ،تا اين که منيت خود را از دست مي دهيم ومحو مي شويم ،وابستگي به حالاتي چون ،کنترل طرف مقابل ،حسادت ومحدود کردن آزادي منجر مي شود،در اين وضعيت ،ما تابع احساسات فوق هستيم وتمام ابعاد زندگي ما را همچون زنجيري احاطه مي کند.

اين وابستگي تمام زندگي ما را در بر مي گيرد وهمچنان ادامه مي دهيم تا وقتي که يکي از طرفين يا چيزي ،اوضاع را تغيير دهد ،با کوچکترين تناقضي ،نسبت به يار خود ،عکس العملي تند نشان داده ومتعاقبا در اين جروبحث ،کلماتي رد وبدل مي شود که باعث ايجاد حس تهديد،از دست دادن وي به آتش کشيدن روح ما مي شود ونتيجه اي جز ،احساس حقارت ،انتقام جويي و خود خوري در بر نخواهد داشت.

همچنين ،اگر وابسته کسي شويد،دوست داريد که همه چيز طبق خواسته ونظرشما پيش رود وبه دليل عدم اجراءوتاييد آن ،احساس مي کنيد در زندگي طرف خود زيادي هستيد و سردرگم وگيج مي شويد.

در وابستگي ،دو طرف وابسته تحسين ،تصديق امنيت خاطر و حالات و عواطفي هستند تا بتوانند ارزش هاي خود را باور کنند،جملاتي تکان دهنده چون ،((من با تو احساس خوبي ندارم))يا در مقابل ،((توبه من احساس خوبي مي دهي))،اين ها علائم وابستگي است.

چرا که در صورت عدم وجود طرف مقابل و نظرات او،شخص اعتماد به نفس خود را از دست مي دهد ،اين به آن معني نيست که کساني که فقط وابسته نيستند وعاشق واقعي هستند ، اين تاييدات،جملات وحمايت ها را در رابطه خود ندارند،بلکه عاشق هاي حقيقي ،در اعتماد به نفس ذات وخلق وخوي خود،وابسته مطلق وپيرو معشوقه خودنيستند و با حفظ منيت دروني خود،عاشق ياروهمدم خود مي باشند.

تهيه و تنظيم :کارمندمعصومه مرادي

کارشناس مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان ايلام

داستان هاي کوتاه را به ذهن بسپاريم

شير آفريقايي هرشب که مي خوابد مي داند که فردا بايد از کند ترين غزال آفريقايي کمي تندتر بدود تا از گرسنگي نميرد.

داستان شماره 1

شير آفريقايي هرشب که مي خوابد مي داند که فردا بايد از کند ترين غزال آفريقايي کمي تندتر بدود تا از گرسنگي نميرد.

و غزال آفريقايي هر شب که مي خوابد مي داند که فردا بايد از تند ترين شير آفريقايي کمي تندتر بدود تا کشته نشود.

مهم نيست که تو شير هستي يا غزال، مهم اين است که فردا را از امروز تند تر بدوي.

اين راز بقاست...

داستان شماره2

روزي مردي از کنار جنگلي مي گذشت مرد ديگري را ديد که با اره اي کند به سختي مشغول بريدن شاخه هاي درختان است.

پرسيد: اي مرد چرا اره ات را تيز نمي کني تا سريع تر شاخه ها راببري.

مرد گفت: وقت ندارم بايد هيزم ها را تحويل دهم کارم خيلي زياد است و حتي گاه شب ها هم کار مي کنم تا سفارش ها را به موقع برسانم. ديگر وقتي براي تيز کردن اره نمي ماند.

مرد داستان ما اگر گاهي مي ايستاد و وقتي براي تيز کردن اره اش مي گذاشت شايد ديگر با کمبود وقت مواجه نمي شد چون بدون شک با اره کند نمي توان سريع و موثر کار کرد.

حکايت بيشتر ما انسانها همين است،گاه بايد بايستيم و به درون خود رسيدگي کنيم و اره ذهن و روح خود را تيز کنيم.

زندگي ترکيبي از تناقض هاست.

گردآورنده:کارمندرتبه 11خديجه شيرين نژاد

مشاور کلانتري 14 فرماندهي انتظامي شهرستان ايلام


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار