به گزارش مهر، فرهاد پورفرضی در خصوص افزایش تعداد رشته های دانشگاهی این مرکز آموزش عالی گفت: در نظر داریم رشته های جدید از سال تحصیلی جدید وارد لیست دانشگاه کنیم.

وی افزود: این دانشگاه نیازمند یک تعداد رشته کاردانی است که برای ایجاد آن و جذب دانشجو بدون کنکور از سال تحصیلی آینده برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید به اینکه انتخاب و ایجاد رشته ها متناسب با نیاز دانشگاه است، اضافه کرد: حتی رشته های کاردانی انتخاب شده با در نظر گرفتن شرایط بازار کار پذیرش می شوند.

پورفرضی به راه اندازی رشته دستیاری پزشکی اشاره و ابراز امیدواری کرد این رشته دانشگاهی از کنکور اردیبهشت ماه امسال نسبت به جذب دانشجو اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه سه رشته جدید راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: در خصوص رشته های جدید در حال برنامه ریزی و اخذ مجوز هستیم.

وی همچنین به ایجاد رشته فوریت پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ دانشکده وابسته به علوم پزشکی در سراسر استان دایر است.

وی با بیان اینکه این تعداد دانشکده سه هزار و ۱۵۳ دانشجو دارند، اضافه کرد: کل دانشجویان شامل دو هزار و ۶۲ دانشجوی دختر و هزار و ۹۱ دانشجوی پسر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه رشته های تحصیلی از مقطع کاردانی آغاز شده و تا تخصصی و بالینی ادامه می یابد، اضافه کرد: به تعداد ۱۷۷ نفر هیئت علمی دانشکده ها در مرتبه های استاد، دانشیار و استادیار مشغول به کار هستند.

به گفته پورفرضی ۴۲ رشته محل در دانشکده ها دایر است که جراحی عمومی از دی ماه سال گذشته به این تعداد اضافه شده است.