مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبرداد:
وی از ایجاد اشتغال برای ۲۰هزار نفر از افراد جویای کار استان در سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: این تعداد شغل در بخش های صنعت، کشاورزی و خدماتی ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۲۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 29 April 2016
دکتر هوشمند صفایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن تبریک روز کارگر با اشاره به مفهوم کار عنوان کرد: هرکسی که در جامعه به کار سازنده ای مشغول باشد، معنای کارگر پیدا می کند.

وی افزود: کار به مفهوم ارزش آفرینی است، ارزشی که هم جامعه و هم مردم با کار و تلاش منتفق خواهند شد، لذا واژه کار قابل احترام و ارزشمند است.

صفایی افزود: جامعه کارگری ما در طول انقلاب ثابت کردند که وفادار به انقلاب، امام، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی هستند، نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شده است و اعتصاب در شرکت نفت باعث شد اضمحلال حکومت شاهنشاهی زودتر انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه بیش از هزار شهید کارگر در استان خوزستان وجود دارد، ادامه داد: کارگران ما هم در حوزه کار و هم در حوزه دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی همیشه، ثات قدم و پیشرو بوده اند.

هوشمند صفایی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کار خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار که در واقع در این حوزه باید صیانت از کارفرمایان و کارگران داشته باشیم، اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

وی افزود: سعی شده است میان کارگران و کارفرمایان که همکار خود در امر تولید هستند، فضایی آرام ایجاد شود که به همین دلیل در سال ۹۳ و ۹۴، ۳۵ درصد کاهش اختلافات میان کارگران و کارفرمایان وجود داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: پارسال ۱۰ هزار پرونده در مرحله بدوی و تشخیص اختلاف در محاکم کارگری نسبت به سال ۱۳۹۳ کاهش داشتیم.

ایجاد ۲۰ هزار شغل برای جویندگان کار در سال ۹۴

صفایی با بیان اینکه همواره خوزستان از شمار استان هایی بوده که به لحاظ طبیعت کار و شرایط سخت آب و هوایی بیشترین حوادث حین کار را داشته است افزود: پارسال با بازرسی ،نظارت بیشتر بر ایمنی کارگران و تذکر به کارفرمایان، حوادث کار در استان ۳۰درصد نسبت به سال ۱۳۹۳ کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به شرایط نامساعد کارگران قرارداد موقت استان اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته، پارسال شش هزار و ۵۰۰ کارگر قرارداد موقت از مزایای بیمه بیکاری استفاده کردند.

صفایی همچنین از بازنشستگی پیش از موعد کارگرانی که در شرایط بسیار سخت کار می کردند افزود: پارسال ۱۴هزار کارگر خوزستانی که فعالیت آن سخت و زیان آور تشخیص داده شد پیش از موعد بازنشسته کردیم.

وی از ایجاد اشتغال برای ۲۰هزار نفر از افراد جویای کار استان در سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: این تعداد شغل در بخش های صنعت، کشاورزی و خدماتی ایجاد شده است.

هوشمند صفایی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های اقتصادی استان در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و کارآفرینان بیان کرد: در این راستا همه دستگاههای و سازمان های دولتی بر اساس دستور استاندار خوزستان مکلف شدند کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند که این در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال موثر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزسان توسعه آموزش های مهارتی و فنی را راهکاری موثر برای ایجاد اشتغال جوانان بیان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد جویای کار و حتی دانش آموختگان دانشگاهی مهارت فنی تخصصی برای کار و فعالیت اقتصادی ندارند و این مانع بزرگی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در استان است.

وی با بیان اینکه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهترین شرایط برای کارآفرینی و کسب مهارت فراهم شده است افزود: توجه به آموزش های مهارتی بخصوص در مناطق روستایی استان، می تواند ما را به ایجاد فرصت های جدید شغلی نزدیک کند.

وی آمادگی این اداره کل را برای تامین تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای کارآفرینان و افراد دارای آموزش های تخصصی و مهارتی با هدف ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: امسال ۳۰۰میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به بنگاه های کوچک اقتصادی، طرح های تولیدی و خویش فرمایی استان اختصاص یافته است که در صورت جذب می توان سقف این ردیف اعتباری را افزایش داد.

صفایی رسیدگی به تعاونی های مرزنشین استان را از اولویت های این اداره کل بیان کرد و افزود: بیشتر تعاونی های مرزنشین استان در راستای تامین معیشت، اشتغال و ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی فعال شده است.

هوشمند صفایی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و افزایش انگیزه ساکنان مرزی استان باید تلاش های بیشتری صورت گیرد افزود: در مناطق مرزی باید اشتغال و تجارت مرزی وجود داشته باشد تا قاچاق کالا ریشه کن شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار