کد خبر: ۲۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 13 April 2015
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج گفت: انقلاب اسلامی هنر ناهنجار قبل از انقلاب را به ارزشی متعالی مبدل ساخت.
مهدی ابدالی، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی رژیم پهلوی به دنبال راهی بود تا هنر مردمی را ارزش‌های دینی و انقلابی دور کند و ا سعی داشتند آیین‌های آریایی را جایگزین ارزش‌های دینی و اسلامی کنند اما انقلاب اسلامی توانست در هنر تحول ایجاد کند و هنری که می‌خواست در مقابل دین قرار گیرد آن را در کنار دین قرار داد.
وی افزود: امروز هنر انقلاب اسلامی برای تمام انسان‌های آزاده یک جریان و حرکت است که انسان‌ها چون با فطرت خود به آن نگاه می‌کنند مجذوب آن شده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه هنری ارزشمند است که انسان را به کمال برساند، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی به کمال رساندن انسان است.
ابدالی خاطرنشان کرد: محتوای هنر دیروز عشق و عاشقی‌های زمینی بود اما امروز هنر به سمت عشق به خدا و اهل بیت (ع) و بیان حقایق و عزت آن‌ها پیش می‌رود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج ابرازکرد: با وجود تمام تبلیغات اکثریت جامعه هنرمندان کشور معتقد به ارزش‌های اسلامی هستند که این مسئله در فیلم‌های جشنواره فجر و سایر جشنواره‌ها به خوبی نمایان است که این فیلم‌ها در مسیر ارزش‌های اسلامی گام بر می‌دارند.
وی گفت: تمام تلاش دشمنان اسلام جدا کردن جامعه هنرمندان از جامعه روحانیت است اما ما می‌توانیم با ارتباط میان هنر و دین کاری کنیم که معجزه قرن رخ دهد و هنرمندان در کنار روحانیت قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار