عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بحث نظام رتبه‌بندی معلمان در دو سال گذشته مطرح شد، گفت: اجرای این طرح با مقاومت دولت نیز مواجه شده و هنوز اتفاق نیفتاده، به شکلی تغییرات عمومی در کار معلمان اتفاق افتاده بود ولی نتوانست مشکلات این قشر را مرتفع کند.
کد خبر: ۲۲۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 01 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، عبدالوحید فیاضی درباره رفع مشکلات مجموعه آموزش و پرورش به‌ویژه معلمان اظهار کرد: اگرچه اقداماتی در سال‌های گذشته تلاش‌های صورت گرفته ولی خدمات هم‌پای شرایط دیگر در کشور نبوده؛ به این معنا که وقتی به بخشی از مشکلات معلمان پرداخته و آن را مرتفع شود یک‌باره می‌بینیم شرایط اجتماعی، منزلتی و معیشتی معلمان با وضعیت موجود در جامعه فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها تلاش دارند تا مشکلات معلمان را حل کنند، افزود: این تلاش‌ها ناکافی است، به این معنا که هم‌پای جهش برخی از شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه این تحولات معیشتی و منزلتی معلمان رقم نمی‌خورد این موضوع موجب نارضایتی فرهنگیان می‌شود و شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که هیچ‌گاه جامعه فرهنگی به درجه‌ای از رضایت نسبی نرسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در زمینه مشکلات معلمان بحث نظام رتبه‌بندی معلمان در دو سال گذشته مطرح شد و مجلس همچنان پیگیر اجرای آن است، تصریح کرد: این طرح با مقاومت دولت نیز مواجه شده و هنوز اتفاق نیفتاده است، به شکلی تغییرات عمومی در کار معلمان اتفاق افتاده بود ولی متناسب با وضعیت جامعه امروزی نیست و نتوانسته مشکلات این قشر را مرتفع کرده و رضایت‌مندی را جلب کند.

فیاضی ادامه داد: در این زمینه درخواست شد در سال 95 نظام رتبه‌بندی معلمان آماده و اجرایی شود؛ به‌دلیل اینکه این نظام بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید تاکنون اجرایی می‌شد و امیدواریم امسال عملیاتی شود، البته وزیر آموزش و پرورش قول مساعد دادند در سال 95 عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم با همین وضعیت در شرایط آینده پیش رویم شاید نتوانیم هیچ‌گاه آموزش و پرورش را به آن درجه از رشد و تعالی برسانیم و معلمان احساس رضایت کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح ادغام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش با عنوان یک وزارتخانه طراحی و به مجلس ارائه شده که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این طرح آموزش و پرورش را توانمند شده و سطح آموزش و پرورش به دانشگاه ارتقا می‌یابد، طرح ادغام دو وزارت‌خانه می‌تواند آموزش و پرورش را غنی کند.

وی در مورد وضعیت معلمان حق‌التدریس نیز اظهار کرد: درخواست‌ها این بوده دولت نسبت به پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس اقدام کند و پاداش بازنشستگان و بخشی از مطالبات آنان را براساس وعده‌ پرداخت کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش حقوق معلمان، گفت: این مهم در قالب نظام رتبه‌بندی معلمان اتفاق می‌افتد و به دنبال باید علاوه بر افزایش حقوق سالانه کارمندان دولت، موضوع طرح ادغام این دو وزارتخانه به‌صورت اصولی دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار